Annons

Visual Service - vad har hänt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Fick mail igår från Canon (CPS) om att Visual Service inte längre ska användas som serviceverkstad för Canon Sverige.
Hämtat från mailet:

-.-.-.-.-.-.-.-.

Det är med stor beklagan vi är tvungna att meddela att Visual Service i Farsta och Malmö inte är i stånd att utföra service för Canon Svenska längre. Detta har kommit mycket plötsligt och än är vi inte helt klara över situationen och vi arbetar intensivt för att snabbt hitta de bästa lösningarna. Ända till mycket sent fanns en förhoppning om lösning, men denna kunde inte genomföras och vi står inför utmaningar den närmaste framtiden.

Vad vi omedelbart gör är att vi arrangerar nya servicekanaler via Assist Workshop och Canons internationella nätverk av regionala kompetenscenter och verkstäder.
Vi kommer fortlöpande att informera er om status men vill redan nu informera Er i detta skede. Under en period kommer Visual Service hålla öppet för hämtning av service men vi rekommenderar inte att Ni lämnar service på dessa ställen för närvarande

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Man hänvisar till RCC Mölndal och Assist Workshop i Stockholm eller Linköping.
Är det någon som vet vad som hänt?
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Öppettider för uthämtning av inlämnade saker?

Hur länge har Visual Service öppet för hämtning av saker - det vore intressant att få veta. Jag har både kamera och objektiv där och känner mig lite osäker på att få tillbaka mina saker.
 

Ingju

Aktiv medlem
Jag har också en kamera inlämnad.
Det går varken att ringa eller maila dem.
Jag talade med en man i Assist Workshop i dag och han sa att det nu skulle börja översändas från Visual service till dem.
Så det är bara att avvakta, tid kommer det säkert att ta, tur att man har fler kameror.
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
@Ingju! Tack för information.

Det vore ju ändå bra om någon som är inblandad från Visual Service / Canon RCC / Assist Workshop kunde lämna information om vad som händer med inlämnad material. Det är säkert många som undrar.

  • Hur länge har Visual Service öppet för att lämna ut utrustning?
  • Sköts verkligen överlämning från Visual till Canon RCC eller Assist Workshop?
  • Har ringt Assis Workshop idag och väntat i 20 minuter i telefonkö, men inte kunnat vänta längre. De refererar också till en websida www.awab.nu, som inte finns.

JAG ÄR INTE IMPONERAD!

Det känns surt att behöva trassla med det här. Som tur är jag inte ekonomiskt beroende av att ha kameran tillgänglig eftersom det här är min hobby, men det är ändå surt. Jag antar att jag måste betala för kostnadsförslag en gång till. 700 till konkursen och nytt belopp till vem som nu tar hand om kameran.
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Jag besvarar mig själv.

Jag har idag vid 11:30-tiden pratat med kundtjänst på Assist Workshop. Tydligen har de idag på morgonen mottagit tre pallar med utrustning som lämnats över från Visual Service. De skulle skriva in allt i sitt system och har som mål att kontakta berörda kunder under slutet av veckan. Killen i kundtjänst bad mig ringa igen på fredag om jag inte hört något.

På frågan om inbetald deposition kunde han inte svara hur det skulle bli, om den förverkats eller inte, dvs. om jag får betala en gång till för kostnadsförslaget.
 

adoms

Ny medlem
Väldigt usel information till kunderna.

Jag har haft en Canon 7D + objektiv inlämnat sedan ett antal veckor för kostnadsförslag. Ringde idag för att kolla status, tyckte att de tagit väl lång tid på sig.
Det säger bara klick i luren. Ringer igen många gånger.
Mailar -> Det studsar tillbaka. Provar från flera mail-konton.
Ringer och mailar till Malmö-kontoret. Samma resultat.
Ringer och mailar till huvudkontoret i Köpenhamn. Samma resultat.

Ringer till Canon centralt i Sverige och undrar om de vet något. Får veta vad som hänt osv.

Jag tycker det är usel kundservice på gränsen till straffbart att
Hemsidan fortfarande ligger uppe och att ingen notering om obestånd framgår.
Ingen telefonsvarare kan ge besked
Inga email med besked skickas automatiskt. Det är en skitsak att se till att det funkar.

Jag behöver verkligen kameran och nu håller allt på att skita sig. Jag trodde att jag hade god marginal.

USEL HANTERING FRÅN FÖRETAGETS LEDNING. ÄR DET DANSKARNA SOM HAR SÅ USEL SERVICE?
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
@adoms: Välkommen med ditt första inlägg.... synd bara att det var i ett tråkigt ärende.

Jag håller med dig! Tyvärr finns nog inte det företag som börjar skylta med att man går dåligt och kanske klappar ihop. Då flyr ju kunderna genast och konkursen blir ett faktum.'

Jag har samma upplevelse som du har kring Visual Service. Jag tycker ändå att Canon borde ha kunnat ge lite stöd i den här frågan nu när Visual Service har gått i konkurs. Deras "pressmeddelande" som säger att de slutat anlita Visual Service för att ingen kund ska drabbas av den firmans obestånd tycker jag är löjligt. Det visar att man inte tar hand om de som redan har problem med deras produkter. Jag lämnade in min kamera som var trasig den 30/4 tillsammans med ett objektiv. Det hade varit bättre att behålla objektivet hemma, men men.

Läs mitt inlägg ovan så har du i alla fall någon information.
 

Ingju

Aktiv medlem
I dag fick jag tillbaka min kamera, den hade kommit till RCC i Mölndal efter turerna i Stockholm, väl där gick det snabbt och dessutom på garantin. Den kom också tillbaks lagom till att jag var i behov av den.
 
ANNONS