Annons

Söker fotograf: Någon som plåtat i sjukhusmiljö

Produkter
(logga in för att koppla)

markusd

Aktiv medlem
Hej på er!

Söker en fotograf som har plåtat i sjukhusmiljöer med patienter och allt vad det innebär ur en etisk synvinkel. Känner du till någon?

Mvh Markus
 

Photocon

Aktiv medlem
Jag har plåtat i såväl sjukhus- som andra vårdmiljöer och använt bilder därifrån i såväl dagspress/fackpress och som utställningsbilder, men jag anser likt föregående att detta ämne bör hamna i en etiktråd.
Känner till ytterligare någon som sannolikt jobbar med det mer kontinuerligt och i nutid, men vill inte lämna ut namn när jag inte vet i vilket syfte din fråga ställts.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Anders Petersen har ju sina böcker Rågång till kärleken och Ingen har sett allt, från åldringsvård resp. psykiatri.
Anna von Brömssen har sin berättelse om Sebbe.

Jag har fotograferat på ett hospice i Gdansk under min fotoutbildningstid. Hillevi Nagel har gjort en bok som heter Om sorg och omsorg på samma tema fast i Sverige.
 

markusd

Aktiv medlem
Tack för alla svar hittills!

Anledningen till att jag söker en sådan fotograf är för att jag har en skoluppgift (pluggar bildjournalistik på Mittuniversitetet) där vi skall intervjua en fotograf som har jobbat med längre reportage. Vad man väljer att prata om skall knyta an till det projekt man tänker göra senare. För min del handlar det om att plåta en del i vårdmiljö, därför söker jag en fotograf med den erfarenheten.

Mvh Markus
 

Photocon

Aktiv medlem
Möjligen kan du kontakta Mikael Risedal som är medlem på FS och bosatt i Lund. Han fotograferar på lasarett. Men jag vet inte om det rör sig om så mycket patientmiljö som forskning. Kostar ju inget att maila honom med en förfrågan i alla fall.
 
ANNONS