Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reklamfotografering - Vad tycker du om denna bildserie?

Produkter
(logga in för att koppla)

Krisiun

Aktiv medlem
Alla är ute och fotar, Helena ;)

Och nja, inte det bästa jag sett från LaChapelle. Naket, suggestivt, bjärta färger,..funkar säkert bra som reklamkampanj i Italien ;) Tycker det är lite fantasilöst, ogenomarbetat och för "2D" men det är kanske meningen? My 2 cents...
 

c.o

Aktiv medlem
Gillar reklam som sticker ut, när det inte är så himla slätstruket o förutsägbart, så bilderna funkar på mej:)
 

Björn_

Aktiv medlem
Jag såg en reklam för samsung i tyskland en gång som föreställde en avklädd tjej med tre bröst - och titeln "we give you more"
Jag tyckte det var skitroligt och säkert på grund av att det fanns lite tankeverksamhet bakom reklamen.
Jag kan inte se att den hade funkat lika bra i sverige däremot eftersom vi är lite trångsynta här...

Jag köpte en italiensk pastamaskin en gång. I kartongen låg en reklamflyer som föreställde en naken modell som de hade hängt en massa pasta på. Jag garvade ordentligt åt detta också, inte för att det var bra, utan att just för att det var det sämsta jag sett (ännu värre än bilsalongsbrudarna). Vad hade en naken modell med pasta att göra? Hehe, italienarna är för roliga. Med detta sagt så funkar det uppenbarligen bra i italien, så det kan ju vara lite svårt att uttala sig om. Samma gäller dessa bilder som det frågas om, de kanske funkar bättre i andra länder, själv tycker jag inte att nakenheten tillför något...

//Björn
 

Kijana

Aktiv medlem
Min tolkning är att det kanske inte handlar så mycket om vad Lachapelle tillför som fotograf. Däremot tror jag kampanjen handlar mer om uppmärksamheten att det är just Lachapelle som tagit bilderna, utan att för den sakens skull förändra vad varumärket kommunicerar. Typ.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Nu har jag kikat på bilderna och i stort sett ingen av dem visar ju vad annonsen försöker sälja för produkt, det är något jag stör mig på. Om det ska vara en annons för en produkt då ska man visa vad det är, inte visa den ur fokus någonstans i bakgrunden suddigt och svårt att se eller med ett obskyrt diffust meddelande genom svårttolkade bilder som ingen annan än fotografen och de på reklambyrån fattar innebörden av. Det ska vara rakt, direkt och enkelt att förstå. Något som jag inte ser i dessa bilder, sorry.

/ Magnus
 

Papp

Avslutat medlemskap
Magnus;

Bilderna är tagna till en kalender, inte en reklamkampanj. Ungefär som Pirelli-kalendern. Inte många bildäck i den...
 

JessicaW

Aktiv medlem
I love it! Det är sexigt, det är vågat och det är underbart att inte nödvändigtvis behöva sätta produkter i fokus, man får helt enkelt kika en liten stund. Mycket snyggt^^
 
ANNONS