Annons

Välja fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

rnyholm

Avslutat medlemskap
Min Epson R1900 sade upp sitt kontrakt. Läste dylika trådar i massor och till slut köpte jag en nyare Epson R3000. Orsaken var väl den egna osäkerheten till att byta printermärke.

Problemen med den första startade när en räknare blev full och den slutade att funktionera. Knasigt när den är helt ok i förra utskriften. Bestämde mig i ilskan att nu räcker det med Epson.

Övervägde också det alternativet att inte ha alls en fotoprinter hemma utan utnyttja affärernas dito. Fördelen är dock det som nämnts tidigare här. Epson 3000 har 21 ml färgkassetter och de är inte billiga. Jämfört med R1900 som hade 12 ml.
 

stefohl

Aktiv medlem
Min Epson R1900 sade upp sitt kontrakt. Läste dylika trådar i massor och till slut köpte jag en nyare Epson R3000. Orsaken var väl den egna osäkerheten till att byta printermärke.

Problemen med den första startade när en räknare blev full och den slutade att funktionera. Knasigt när den är helt ok i förra utskriften. Bestämde mig i ilskan att nu räcker det
Nu är det ju inte för att djävlas som Epson sätter in dessa räknare. De fungerar snarare som bilars serviceintervall. Pm du har kört så många printar att du kommit upp till ett sådant intervall är det dags att serva den.
 

martin991

Aktiv medlem
Min Epson R1900 sade upp sitt kontrakt. Läste dylika trådar i massor och till slut köpte jag en nyare Epson R3000. Orsaken var väl den egna osäkerheten till att byta printermärke.

Problemen med den första startade när en räknare blev full och den slutade att funktionera. Knasigt när den är helt ok i förra utskriften. Bestämde mig i ilskan att nu räcker det med Epson.

Övervägde också det alternativet att inte ha alls en fotoprinter hemma utan utnyttja affärernas dito. Fördelen är dock det som nämnts tidigare här. Epson 3000 har 21 ml färgkassetter och de är inte billiga. Jämfört med R1900 som hade 12 ml.
Förstår inte ditt inlägg.
Hade du en 1900 och sen köpte du en 3000 för att du var trygg med märket? Hade du problem med den första(1900?) och blev less på Epson? Men köpte en 3000 eller något annat?

Trodde det var bra driftsekonomi med stora färgkassetter? Dyra i inköp men räcker längre eftersom man slipper rengöringsprogram som sliter på alla kassetter även fast man bara byter en.
Men jag är helt novis på fotoskrivare.
 

Smw

Aktiv medlem
Nu är det ju inte för att djävlas som Epson sätter in dessa räknare. De fungerar snarare som bilars serviceintervall. Pm du har kört så många printar att du kommit upp till ett sådant intervall är det dags att serva den.
Hej !

Nja, iofs kan man ju fundera om det ändå inte är för att jäklas, åtminstone lite.

Min erfarenhet är att det går att nolställa serviceräknaren en gång utan padsbyte, sen
är risken för kladd överhänande.

Jo, det hade ju varit enkelt att konstruera med en "låda" som var lätt bytbar, i stället för att
behöva demontera maskinen i små och större bitar för att utföra bytet.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=154164 inlägg 13

//MW
 

stefohl

Aktiv medlem
Hej !

Nja, iofs kan man ju fundera om det ändå inte är för att jäklas, åtminstone lite.

Min erfarenhet är att det går att nolställa serviceräknaren en gång utan padsbyte, sen
är risken för kladd överhänande.

Jo, det hade ju varit enkelt att konstruera med en "låda" som var lätt bytbar, i stället för att
behöva demontera maskinen i små och större bitar för att utföra bytet.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=154164 inlägg 13

//MW
Ett företag som skulle medvetet djävlas med sina kunder, tror inte det. Även om det skulle leda fram till att man köper en ny skrivare är ju risken då stor att man väljer ett annat märke. Nej, det är nog för att med god marginal se till att man byter viktiga delar innan något dåligt händer. Däremot skulle man ju önska sig att de gjorde det enklare för en vanlig användare att göra detta. Så där håller jag helt med dig.
 

stefohl

Aktiv medlem
Trodde det var bra driftsekonomi med stora färgkassetter? Dyra i inköp men räcker längre eftersom man slipper rengöringsprogram som sliter på alla kassetter även fast man bara byter en.
Men jag är helt novis på fotoskrivare.
Det är därför det ofta är billigare att köpa en 3880, även om man aldrig skriver ut i A2.
 

rnyholm

Avslutat medlemskap
Förstår inte ditt inlägg.
Hade du en 1900 och sen köpte du en 3000 för att du var trygg med märket? Hade du problem med den första(1900?) och blev less på Epson? Men köpte en 3000 eller något annat?
Jag hade aldrig problem med min R1900 tills räknaren blev full. Skickade in printern på service och det som kom tillbaka var katastrof. Jag har en bil och inte finns där ngn räknare som säger stop nu kan du inte köra längre.
 

Saxdalen

Aktiv medlem
Hur står sig 9500 nu då? Den ligger på 4000 i inköp. Jag skriver egentligen ut kanske 20 foton Per år. Sedan massa vanligt krafs som mail dokument mm.
 
ANNONS