Annons

Lightroom 4 säger att inga bilder finns i mapp

Produkter
(logga in för att koppla)

Genic

Aktiv medlem
Men det gör dom. Jag ser dom ju i utforskaren.
Jag klickar på "Importera". Kommer till importdialogen och väljer disken där jag har alla bilder. Den ser alla bilder utom en mapp. Det är bara två bilder där ännu och de är förvisso .bmp, men det ska väl inte var något problem? När jag klickar på den mappen säger LR "Det finns inga bilder".
Jag känner mig helt dum i huvudet, men jag fattar inte vad problemet är.
 

Genic

Aktiv medlem
Dubletter till redan importerade filer?
Nope!

Men här har vi det nog.
Va fasen. Jag googlade ju på det för att kolla om det var på det och då fick jag upp en sida att LR stödjer både det ena och det andra inklusive bmp.
Nu när jag försöker hitta den hittar jag bara sidor som talar om att LR INTE stödjer bmp.
Jaha! Konstigt. Men det var väl för att jag skulle få prata lite med er i kväll då.

Vad ska jag konvertera bilden till då för att den ska gå och importera. Hade in den i Elements och provade spara som, men där fanns inte Jpeg som alternativ.
Tack för svar.
 

Poteta

Aktiv medlem
I vilket format är den från början? Innan Elements? Kan du inte importera till Lightroom före Elements?

/edit
Aha, en tankevurpa av mig verkar det som.
Du kan spara i .psd eller .tif så borde det funka bättre.
 
Senast ändrad:

Genic

Aktiv medlem
I vilket format är den från början? Innan Elements? Kan du inte importera till Lightroom före Elements?

/edit
Aha, en tankevurpa av mig verkar det som.
Du kan spara i .psd eller .tif så borde det funka bättre.
De är i bmp på min hårddisk. Ja, jag ska prova med .psd eller .tif. Det blir nog bra det. Tack för det.
Case closed :)
Tack alla.
 
ANNONS