Annons

Fototräff Göteborg 21/3 kl. 15,00

Produkter
(logga in för att koppla)

camag

Aktiv medlem
Sorry alla killar!
Jag verkar inte kunna bli av med min migrän.
Jag får stå över denna träffen och se er på riktigt en annan gång istället...

/Catarina
 

camag

Aktiv medlem
Nu är jag pigg och glad igen och jag undrar givetvis hur det gick för er som kunde träffas idag?
Jag är jättenyfiken!
Kom ni fram till något?
 

Enfotograf

Aktiv medlem
Rapport från träffen i Göteborg.

Hoppas att alla hade det trevligt.

Vi var 13 personer som dök upp på Fröken Olssons Cafe. Tyvärr var var lokalen inte den bästa för vår del, det surrades en hel del från de andra gästerna, men men.

* Vi kom fram till att vi träffas igen den 18/4 någonstans.
* Att vi gärna åker på utflykter ex. till Öckerö.
* Alingsåsmaffian tipsade om en fotomara och då de skall ljussätta Alingsås. (Tydligen har dem inget ljus på gatorna normalt sett utan satsar kommunens pengar på att få ljus en helg :) )
* Att vi skall försöka få till en gemensam utställning i höst, ex på Scandinavian Photo.
* Vi skall försöka skapa ett eget forum här på Fotosidan.

Annars hade vi det trevligt och fika och snackade skit.

Håkan
 

camag

Aktiv medlem
Tack Håkan för en fin rapport!
Var roligt att höra att ni hade en sådan lyckad träff!
Öckerö låter ju himla bra för min del... =)
Vad bra att ni bestämde nästa datum redan nu!
Jag håller tummarna för att jag inte har migrän den dagen!!!

/Mvh Catarina
 

Jalong

Aktiv medlem
Tack för en trevlig träff, även om det som sagt var lite surrigt. Kul att se lite fotofolk i verkliga livet. Och ingen pajkastning mellan Minolta-fanatiker och Canon-anhängare blev det heller. Bakverken var alldeles för dyra för att slösas bort på sådant trams.
 

Enfotograf

Aktiv medlem
Catarina.
Hoppas att allt är bättre nu.
Om jag har fattat allt rätt så bor du ute på en ö i skärgården. Kan du vara guide vid en utflykt dit någongång?

Håkan
 

camag

Aktiv medlem
Jomantackar...
Guide är väl kanske att ta i - jag är ju inte infödd, men Hälsö kan jag ju ordentligt vid detta laget, hihi.
Hans Claesson och jag kan säkert tillsammans täcka in större delen av kommunen - så det skall säkert gå bra!
Vi får prata mer om det här!

/Mvh Catarina
 

Enfotograf

Aktiv medlem
Här kommer Svantes bild från träffen.
Om alla som var med identifierar sig utifrån bilden så kommer man lättare ihåg era namn.
Tyvärr så kom inte Svante och du som sitter till höger med på bilden.

Men jag sitter i mitten längst bort i fall ni har glömt mig. :)
 

Bilagor

JDK

Aktiv medlem
Tack för en trevlig träff. Jag sitter längst till höger i grå skjorta. =)
/Johan
 

Enfotograf

Aktiv medlem
David kommer att lägga upp en grupp som vi pratade om i forumet.
Vad skall vi kalla gruppen:
Västarna??
Västsidan??

Kom med förslag

Håkan
 

Enfotograf

Aktiv medlem
Den andra Håkan föreslår Västprickarna.

Vad sägs om Foto-Väst.

Tänkte meddela David imorgon vad det blir så passa på att tycka till.


Håkan
 

camag

Aktiv medlem
Jag tänker och tänker...

Jag kommer inte heller på något vitsigt och käckt - men Foto-Väst är väl bra så länge.

Det hade varit roligt med en ordvits - vi är ju ändå Göteborgare många av oss...

/Catarina
 

Jalong

Aktiv medlem
cama skrev:
Jag tänker och tänker...

Jag kommer inte heller på något vitsigt och käckt - men Foto-Väst är väl bra så länge.

Det hade varit roligt med en ordvits - vi är ju ändå Göteborgare många av oss...

/Catarina
Är själv ingen ur-Göteborgare, så jag hoppas jag är ursäktad om jag inte kommer på något vitsigt.

Foto-Väst låter väl bra.
 

Malaka

Aktiv medlem
Jag vet inte ifall det var meningen att vara roligt.. men jag tyckte att det var lite för lätt för att inte hugga på,, ;)
 

Smikehead

Aktiv medlem
Får jag stiga in?

Har allt hållt ett öga på era inlägg men medvetet varit lite avvaktande. Jag har väl väntat in ett svar från mig själv hur intresserad jag kan vara av att bli delaktig. Först kände jag JA!, sen nja och nu känns det jomenvisst varför inte. Jobbade dagen ni träffades och nu läser jag om hur det gick och hur ni tänkt vidare. Och det låter himla skôj och intressant. Så jag kan nog tänka mig att haka på och knô mig in i eran FotoVäst. Tyvärr jobbar jag den 18.e också - jobbar tråkigt nog var 3.e helg, så jag missar alltid något kul med jämna mellanrum.

Apropå att träffas var. Kanske är det någon eller några som bor i ett område där det finns någon form av samlingslokal som man kan låna och boka (ofta gratis ju när man bor i en br-förening eller i ett hyresområde). Finns en där jag bor tex. Det blir ju inte lika flärdigt som att gå på café, men bra mycket billigare, tystare och större.

Det är en hake när det gäller mig. Jag har inget körkort, men jag har en bil.... Jo, det är frugan som kör, men räkningarna kommer i mitt namn. Alltså, om jag ska kunna ta mig längre sträckor måste någon vilja ha lust att lägga mig i sin bil, någonstans - är det ok? Är det frågan om turer i Göteborstrakter är det inga problem, för då cyklar jag vart helst (nästan), bara det finns någonstans att cementera fast cykeln ordentligt, eller ta med den.

FotoVäst är ett bra namn faktiskt.

mvh Mikael S / han som bor i Mölndal
 
ANNONS