Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D-kampanjen

Produkter
(logga in för att koppla)

Sydostbild

Aktiv medlem
Är det nån som fått tillbaka pengarna (100 Euro) samt det fria minneskortet på 256 MB som Canon erbjuder i den nu pågående 300D-kampanjen?

Jag skulle fått pengarna och kortet för ett par veckor sedan men har inte hört av Canon.
 

majja

Aktiv medlem
Peter: var har du läst något om det? Har du sett någon sida man kan registrera sig på för att få tillbaks pengar + minneskort?
 

avslut110630

Avslutat medlemskap
http://www.scandinavianphoto.se skrev:
Canon EOS 300D kampanj
När du köper en Eos 300D får du tillbaka 900 kr och dessutom bjuds du på ett 256Mb minneskort!
Kampanjen gäller kameror köpta från den 15 oktober 2004 till den 31 januari 2005.
För att utnyttja erbjudandet går du in på www.canon-europe.com och fyller i formuläret, sedan sköter Canon utbetalningen och utskick av minneskort.
Länken verkar dock inte fungera :(

Rätt länk: http://www.canon-europe.com/300dcachbvackpromotion som inte fungerar :/
 
Senast ändrad:

defiant

Aktiv medlem
det är oxå viktigt att man har på kartongen en etikett och ett kampanjnummer i kartongen, har man otur får man en "gammal" kamera utan kampanjkoderna och blir då utan både pengar och minneskort.

//J
 

Sydostbild

Aktiv medlem
Yippeee...nu kom minneskortet.....en månad senare än utlovat. Men pengarna har ännu inte synts till trots att jag borde haft dem i slutet av oktober.
 

d.a.n.i.e.l

Aktiv medlem
defiant skrev:
det är oxå viktigt att man har på kartongen en etikett och ett kampanjnummer i kartongen, har man otur får man en "gammal" kamera utan kampanjkoderna och blir då utan både pengar och minneskort.
Har du fått denna information från Canon?
I tidigare trådar nämns att Canon ställt upp och bjudit på kod när kartongen har saknat sådan, har de kanske slutat med det?
 

Smikehead

Aktiv medlem
På min kartong fanns enbart etikett-erbjudandet om pengar tillbaka. Är det antingen eller som gäller, eller är det så långt lagret av klisterlappar räcker som gäller... Jag är visserligen nöjd med 900 spänn tillbaka, men ändå.
 

Lazze2

Aktiv medlem
... som ett brev på Posten...

Köpte min 300D från technikdirekt.de och bilagt var en kupong som jag skickade till Canon i Tyskland. Fick i veckan en bankcheck på 100Euro!
Minnet går trögare... Kartongen saknade den speciella etiketten. Skrev in kamerans serienummer i web-formuläret och sedan var det dött... Ringde sedemera till Canon sverigesupport som lovade att hjälpa om inget minnekort dök upp.Skall ringa dem på måndag efter mitt tandläkarbesök......... och efterlysa kortet.
 

Nellie27

Medlem
900 kr tillbaka..

Hur lång tid tog det innan du fick pengarna? det stod ju att man skulle få ett mail när det hade fått sina papper men inget mail här inte och inga pengar..har visseligen förstått att det var många som skickade in och därmed lång väntetid men mailet då?
Fick ett mail visseligen från canon nu i veckan att mitt minneskort va på G. Men man är ju mer intresserad av pengarna nu så här i juletid!*S*
 

NordicV

Aktiv medlem
Fick inte heller något mail som konfirmerade.
Fick sedan ett mail i onsdags om att pengarna satts in den 3/11.
Vilket de givetvis inte hade.
Ringde Canons support. I går fick jag mail från dem att de inte gjorde något för att det var ett tredjepartsföretag. Jag skulle istället gå in på en engelskhemsida och fylla i vad det handlade om.
Canon kan är tydligen för korkade för att själva föra vidare mina uppgifter till sitt eget samarbetsföretag.

Fick ett mycket snabbt mail därifrån om att pengarna låg i process för att betalas ut.
Samt att de skulle kolla varför jag inte fått konfirmation och varför jag fått det felaktiga mailet om pengarna.

Så nu började jag tro att allt var OK.

Döm om min förvåning när jag fick ett mail från
något ställe,inte samma som svarat dagen innan (tror jag, då avsändarna till mailen alltid är väldigt anonyma). Där stod det att de inte kunde göra något åt mitt problem då det inte rörde ett återbetalningsärende.

Extremt konstigt då det rörde sig om ett sådant och speciellt med tanke på mailet jag fick dagen innan.

Har nu mailat det andra (konstiga ) mailet som svar till de som skickade det första och lite stilla undrat vad det är som händer.

Jag återkommer med fler kapitel i denna story.
 

pow

Aktiv medlem
också väntat länge

Fick för några dagar sedan mail att pengarna satts in den 10/11. Kollat. Ingenting insatt.
Samma dag fick jag också mail att mitt minneskort var på gång. Inte kommit nånting.
Ringde Canon kundtjänst förra veckan (innan mailen), blev vänligt bemött, efter några dagar fick jag ett mail att ärendet lades ner för pengarna var på gång.

Snart ett fall för Sverker och tunnan eller vad säger ni.
 

Nellie27

Medlem
trist..

"ska det vara så, ska det?" som de säger på PLus blir det..*S*
Ok ingen som fått tillbaka sina pengar.
Trist!
 

Lunatique

Aktiv medlem
No money no funny

Fick mail om statusen på cf kortet efter lite tjat och gnat hos Canon.

Lite kryptiskt med deras å,ä,ö ;

Tack för att du valde en EOS 300D och för din registrering för CANON iMAGE GATEWAY.
Vi har för närvarande en promotion för EOS 300D: alla konsumenter som köper en EOS 300D och registrerar sig för CANON iMAGE GATEWAY mellan 1 september och 31 december 2004 får ett CompactFlash minneskort med 256 MB helt gratis!
Ditt CompactFlash minneskort kommer att levereras till dig per post till adressen som du lämnade när du registrerade dig för CANON iMAGE GATEWAY.

Om du har frågor angående leveransen av ditt CompactFlash 256 MB utan kostnad, vänta 24 timmar efter registreringen och se sedan på CANON iMAGE GATEWAY: http://www.canoneos300d.com
För att logga in behöver du fylla i ditt registreringsnummer och din e-postadress

så det är väl bara att vänta........

Pengarna lär väl oxå dröja antar jag :(
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Re: också väntat länge

Fick exakt samma uppsätt mail i veckan. Inga pengar inte, o inget kort!

Roine


[//QUOTE]Per-Ola Westholm (pow) skrev:
Fick för några dagar sedan mail att pengarna satts in den 10/11. Kollat. Ingenting insatt.
Samma dag fick jag också mail att mitt minneskort var på gång. Inte kommit nånting.
Ringde Canon kundtjänst förra veckan (innan mailen), blev vänligt bemött, efter några dagar fick jag ett mail att ärendet lades ner för pengarna var på gång.

Snart ett fall för Sverker och tunnan eller vad säger ni.
[/QUOTE]
 

NordicV

Aktiv medlem
Fortsättningen av min story.
Fick mail från de som skickat det första mailet om att det var under process och att jag skulle få pengarna. De sa att det andra mailet var från deras amerikanska motsvarighet och att de inte visste varför jag fått det.
 

TommieJ

Aktiv medlem
Hej!
Känner igen mig på det ni beskriver. Men jag har faktiskt fått mitt minneskort. Däremot har jag också fått ett email som säger att pengarna är insatta den xx/xx. Fast dom inte är det. Kan det vara så att det blivit något konstigt i översättningen? Mailet kommer ju från ett företag på Irland som bara sysslar med "cashback" grejor. Dom har nog inte svenskspråkig personal. Det kan vara så att det är nog någon på Canon som skulle korrekurläsa/skapa svensk version, men missupfattat innebörden. Det stod i mitt mail att pengarna skulle varit insatta den 8:e november. Men det var den dagen som dom borde ha fått mitt brev med kvitto etc. Så det skulle kunna vara så att dom bekräftar vilken dag som dom fått grejorna. Kan det stämma för er andra?

/Tommie
 
ANNONS