Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Era egentagna photoshopade bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

lekimpa

Aktiv medlem
hej snyggt det blev. undrar hur du har gjort detta?
Kul att du gillar den.
Jag började med att göra en ganska mörk kontrastrik svartvit-konvertering. Sedan så gjorde jag en mörk vinjett från ansiktet och ut mot kanterna, jag fick jobba lite med "burn"-verktyget för att få det svart på rätt ställen. Efter det så förstärkte jag kontrasterna i mitt ansikte, även det med "burn"-verktyget, körde det på shadows och kring 6% tror jag.
Det var massor med skräp att rensa bort i bilden, typ katthår och damm på tröjan så jag pillade bort det värsta.
Sedan kom jag på att ögonen inte var tillräckligt intensiva så jag ljusade upp ögonvitorna med "dodge"-verktyget.
När jag kände mig nöjd med resultatet någorlunda så tog jag en textur som jag laddat hem från moderskeppet.se och la den i ett lager över bilden och gjorde det till "overlay".
Typ så...kommer inte ihåg alla moment exakt :)
 

Arne S

Aktiv medlem
Ett litet bidrag. En misslyckad bild som jag körde i ett HDR-program. Därefter lite kloning och småpill, inga stora grejor.
Fick då fram en större dynamik och en mer intressant bild. Tycker jag...
 

Bilagor

pallep

Aktiv medlem
Den gillade jag.....

Du råkar inte ha en liten snabbguide hur du gjorde ?

MVH
Robin
På samma sätt som jag gjorde rugbyspelaren undertill, det var lite lek med kontrollerna då jag inte visst riktigt vad jag var ute efter då jag började.

Micklade en hel del med high pass, find edges och sketch/stamp. Och som slutkläm målade in lite desaturerade färger från ett annat lager.

Har man en högupplöst bild (vilket man oftast har) så kommer man rätt långt med filter/sketch/stamp."
 
ANNONS