Annons

GlassGubbe maniac

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej alla.............
Maria Gustavsson publicerade bilden "Ensamhet", en GB glassgubbe som hamnat lite off och betraktar världen från ett annat perspektiv än ursprungligen avsett. Kul bild som fick mig att leta i skrymslorna efter en Glassgubbebild att svara upp mot Marias och jag fick fram "Offer" som jag härmed startar denna tråd med. Marias och min tanke är att vi alla har en relation till och många har säkert fotat denna ihärdige Glassgubbe. Vad för Glassgubbebild har just Du fotograferat och hur är Din fotorelation till Glassgubben? Ladda upp Din bild till denna GlassGubbeFotoStafett och visa att han är still going strong!!!
//Peter\\ inspirerad av Maria
 

Bilagor

magnus67

Aktiv medlem
Vi möttes av en slump en kväll för två år sedan i skenet av fullmånen och shell-skyltarna. Han såg lite ensam ut där han stod, men hade ändå ett stort leende på läpparna.
 

Bilagor

Maria G

Medlem
"Ensamhet"

Glassgubben sitter ensam i sitt fönster och ser på den nya generationens GB-gubbe som har flickvän och en plats i solen.

Tack för att du startade tråden Peter.
Hoppas att många fler letar i gömmorna.
/ Maria
 

Bilagor

Maria G

Medlem
Tillfällig besökare

Här i Vånga har det inte sålts glass sedan någon gång på 90-talet
då Olle-Nisses affär fortfarande höll dörren öppen.
Undrar var du hör hemma lilla vän??
Du kom hit i förra veckan.
Planerar du att stanna kvar eller är besöket bara tillfälligt?
 

Bilagor

Dez

Aktiv medlem
Måste också säga att jag gillar GB-gubben, för han är jämt så glad och man får så trevliga associationer om sommar och värme, även om det är snörusk och iskyla. På min blogg finns även berättelsen om hur GB-gubben gifte sig och även någon mer glassgubbebild;)
 
ANNONS