Annons
Gammal 2007-11-12, 21:00
harryett

Fråga Varför blev fotosidan.se så fult?
Hey babys

Asså.. jag brukar inte direkt reagera starkt över ändringarna som görs på fotosidan, tvärt om.. ja gillar att ni jobbar på den hela tiden och den har faktiskt blivit mycket bättre det senaste året.

Däremot måste jag, om än ganska omotiverat säga att det blev satans fult efter den senaste "uppgraderingen"

Grötigt, oprofessionellt och ostrukturerad känsla är vad jag får när jag surfar runt.

Ska det vara såhär eller är ni mitt i en ommöblering?

you feel me?
Gammal 2007-11-12, 21:02
Bengus

lurade också på denna senaste ändring. Känns som nån "fuckat upp" CSS:en. Och så verkar det som om uppdateringen på profilsidan tar lång tid, är det också en sen förändring att kommentarer och besök inte uppdateras i realtid längre?

Har inte testat alls - bara en uppfattning i hastigheten.

BAW
Gammal 2007-11-12, 21:07
clindh
Kodsnickare

Ni får beskriva bättre, eller maila en skärmdump - för det låter som ni ser det på ett annat sätt än vi?

Det vi gjort rent designmässigt är dels att centrera designen, dels byggt om "Din sida" en hel del - och den kan man ju få tycka om. Men i övrigt vet

Men det låter mer som ni uplever FS som "trasig", designmässigt, eller?
Gammal 2007-11-12, 21:13
clindh
Kodsnickare

Bengus skrev:
[ är det också en sen förändring att kommentarer och besök inte uppdateras i realtid längre?[/B]
Nja, det gjorde det väl inte förut heller? Det ligger en cache på 10 minuter, första gången man besöker uppdateras det sedan tar det 10 min innan det söks om.
Gammal 2007-11-12, 21:18
dovearea

Jag fortsätter tjata om att skillnaden i färg mellan besökta och obesökta länkar är alldeles för svag på profilsidan. Jag ser knappt någon skillnad mellan dessa.
Gammal 2007-11-12, 21:27
erik
Designansvarig

Som sagt, förtydliga tack. Skillnad mellan länkfärg, besökt och aktiv är justerat sen ett tag tillbaka - upplever ni fortfarande dessa problem?

Att designen skulle bli grötig är ju lite i motsats till vår intention med uppstruktureringen av "din sida" ex som tidigare varit helt ostrukturerad i hierarkier och upplägg. I övrigt har vi rensat upp på enskilda håll och städat och gjort färger och annat mer konsekventa. Centreringen har jag svårt att tänka mig att den skulle ställa till med nåt?
Gammal 2007-11-12, 21:34
raderadmedlem

Håller med Daniel, mycket svårt att se skillnad.
Annars är det röjt och bra, men en plats är lite grötig.
Denna på min sida:
Bifogade bilder
Gammal 2007-11-12, 21:35
lastrand

erik skrev:
Som sagt, förtydliga tack. Skillnad mellan länkfärg, besökt och aktiv är justerat sen ett tag tillbaka - upplever ni fortfarande dessa problem?
Skillnaden i färg mellan en obesökt länk och en besökt är fortfarande alldeles för liten. Personligen tycker jag det är mycket viktigare att ha en klar färgskillnad mellan dessa än att ha en hover-färg som i mitt tycke fyller en väldigt blygsam funktion.
nonno

erik skrev:
Absolut! Problemet kvarstår, justeringen var nog inte tillräcklig för mina ögon i alla fall. Dessutom skulle jag vilja framföra önskemål att alla länkar på "Din sida" skulle ha alla sifferangivelser med fet text, inte bara de få som har det nu.
/Nonno
dovearea

Det ser mycket bra ut i den vänstra spalten där inställningslänkarna finns. Men högerspalten där t.ex senaste besökare och senast betittade bilder finns går det knappt att se någon skillnad.
Bifogade bilder
Gammal 2007-11-12, 21:42
harryett

Centreringen är hopplös.. inte bara det är jag inte gillar utseendet av den presonligen, Den minskar utrymmet horisontellt vilket gör att (tex.) man under "Din Sida" måste scrolla ner för att se alla"menyerna". *

summan av kardemumman är dålig översikt.

utrymmet horisontellt kanske inte var bättre förut, jag har inte räknat på det men översikten är trot eller ej sämre nu.
Det hjälper inte att lista allt i en vettig ordning.. det ska sitta på vettiga ställen också.

Man vill inte behöva scrolla ner en hel ruta för att se en liten lista när man vet skulle kunna klämmas in snyggt på övre sidan.*

Sånna saker är det..

Utnyttja utrymmet bättre!

Sen är det det där med reklamen på sidan.. Det finns en annons-list till höger.. skitbra men när jag skriver det här meddelandet så drar yfo-reklamen ut listen sjukt mycket..
Reklamen känns större än rutan jag skriver i.*

*Kom ihåg att det är användarintrycket som räknas, inte de faktiska måtten osv.
Gammal 2007-11-12, 22:14
HåGe

Liten detalj:

Alla små bindestreck som ska läsas som tankstreck lite överallt (exempel under "Betittade" ovan) bör bytas till tankstreck. I uppräkning kan man också alternera med "punkt på mitten". Ibland behöver man inte använda något tecken alls. Det kan bara se skräpigt ut.
Gammal 2007-11-12, 22:31
pial

Hej,

Jag tycker generellt att det ar snyggt, men jag haller med om att man maste scrolla lite for mycket nu.

Framforallt sa ar det jobbigt att behova scrolla ner till "senaste som givit kommentar"-listan, eftersom det ar vad jag anvander mest for att lasa nya kommentarer. Om den kunde komma upp pa vanstersidan igen skulle jag bli glad!

'/Pia
Gammal 2007-11-12, 22:43
tobbenix

Har oxå problem med att se skillnad på besökta och obesökta länkar. Brukar ofta hitta nya fotografer på "senast inloggade". Då e de bra om man ser vilka man varit inne på den senaste tiden.
Gammal 2007-11-12, 22:51
HåGe

"Betittade" förresten?

"Bilder senast sedda:", kanske.
Eller annan synonym: "betraktade", "beskådade", eller nånting?
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.