Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa till Höga kusten i höst

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Aha.

Jag tycker Mannaminne är trevligt.
Framförallt Norska kyrkan och i
spårvägshallen.

Men vi är bara där 2 dagar så vi får se
om vi hinner med.

/Johan Ringblom
 

gunnar nordin

Aktiv medlem
Hej Gunnar Nordin här,jag undrar vilken väg som ni tänker ta då ni ska till slåtterdalsskrevan?,via Doksta eller via Köpmanholmen eller vilken väg.Håller på att dokumentera högakustenleden så jag undrar så vi kan ses om det funkar med tid för eran del.Personligen rekomenderar jag vägen via Köpmanholmen den är vakrast men det är vad jag tycker det finns säkert de som tycker anorlunda.
God foto jakt MVH Gunnar Nordin
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Hej Allihopa.

Inte långt kvar nu.

Jag tänkte ta kontakt med Storsjö Camping i slutet av veckan ang måltider och undrar således.

Första Dagen

Vi börjar med Rotsidans nat res.Solen går upp
06.55. Ska vi vara där tidigt så vi fångar blå timmen + ev soluppgång. Solen går ju upp i princip spikrak östlig riktning och det finns inga öar utanför så jag tror det kan bli rätt häftiga bilder då eller ska vi komma dit senare på morgonen?

Ska vi äta tidig middag (typ runt 16.00) för att
kunna ge oss ut och fotografera lite mer på
kvällen. (Solen går ner 18.23) eller ska vi äta middag runt 18.00 snåret och sedan ha samkväm.

Lördagen vigs helt åt Skuleskogens nat park och då kan vi kanske vara på plats i Skuleskogen kanske runt 09.00.

Vad tycker Ni?

MVH/Johan Ringblom
 

objernulf

Aktiv medlem
Jag tycker definitivt att vi ska prioritera bra fotoljus på fredagen, dvs att vi får både soluppgång och solnedgång. Mat är sekundärt och samkväm kan vi ha torsdag och lördag kväll.
 

s-j

Aktiv medlem
Jag håller med om att det låter kanon! Det är riktigt härligt ute på mornarna nu, så det är ett måste.

Det är bara att hoppas på att vädret ska bli bra också...
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Här är ett förslag till hur vi lägger upp
helgen i Höga Kusten. Kom gärna med synpunkter.

Torsdag

Ankomst Storsjö Camping Middag 16.30
Därefter åker vi och fotograferar Höga kustenbron
i kvällsljus.

Fredag:

Åker vi 05.00 till Rotsidan. Frukost tar vi med oss likaså lunch. Därefter åker vi till Fiskeläget Bönhamn och avrundar med Norrfällsvikens nat res.

Middag ca 18.00 därefter Samkväm med bildvisning mm

Lördag:

Frukost 07.00 därefter åker vi till Skuleskogens nat park och middag i Storsjö camping ca 18.00

Söndag Hemfärd

/Johan Ringblom
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Hoppas ni alla får en bra resa - och bra bilder.
Glöm nu inte att göra en sida där vi övriga kan få se resultaten!
Jag är nyfiken på vad ni kan "klämma ut ur" höga kusten.
Som jag skrev tidigare i tråden var jag nyligen däruppe i annat ärende men såg inget som jag omedelbart tände på.
Fast, jag hade inte "fotoögonen" med, inte ens en kamera..... (jajaja, jag skäms, OK).
Ser fram emot era resultat!
Us
 

Luguber

Aktiv medlem
Hej Johan!

Planeringen är helt okej. Jag är med fast att jag kommer med svaret lite sent.

Dock kan det bli som så att jag kanske kommer lite sent på torsdag kväll. Med sent innebär att jag kanske inte är där till middagen, men jag står i så fall mitt kast och fixar det på egen hand. (Skall ev passa på att jobba lite på vägen upp under torsdagen).

Hur har vi det med telefonnummer till varandra?

\\Sten
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Mitt mobilnummer:

070-467 32 87

Du kan väl maila över ditt
så ringer jag dig om vi åker ifrån
campingen innan du kommit på torsdagen.


/Johan Ringblom
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Allt ser mycket bra ut! Räknar dagarna och väljer bland kameror, linser och film. Det blir tungt att bära...
070-5915592
 

gunnar nordin

Aktiv medlem
Hej eftersom jag håller på att dokumentera nationalparken och jag tror att jag har nött mina skosulor i det området som ni ska fotografera, så kan jag säga att det är ett ganska ok upplägg synd bara att tiden är så knapp för er.När ni går i nationalparken så finns det bamse där och han/hon har inte gott och lagt sig ,,,,så med lite tur så,det närmaste jag har varigt det var när hunden reagerade hörbarhet nolla,men det finns andra också fågel,älg,bäver det är skyltat till bäverbon så de är ganska lätta att hitta.Jag har ganska tajt med tid men hoppas att komma i från det vore kul och träffas live.
MVH Gunnar
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem
En liten ändring.

Middagen på torsdag kommer vara 16.00
så vi hinner få lite skymning vid bron.

Det vore bra om alla kunde vara på plats
på Storsjö camping senast 15.00.

Måltider och bildvisningar o dyl kommer inte
att vara på själva campingen utan i en lokal
ca 1-2 km från Storsjö camping.

/Johan Ringblom
 
ANNONS