Annons

Snobberi

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
"Expert - vi är vad vi heter". Jojo ...
Jag skall inte klaga för mycket då min lokala Expertbutik ofta är mycket tillmötesgående. De är okunniga men vissa är väldigt service-inriktade. När de som vanlig butik kan lägga sig på samma priser som internetbutikerna är det ändå rätt givet att man handlar av dem. Synd bara att det skall vara en ständig förhandling och att man är rätt beroende av vem som jobbar för dagen. Rätt tröstlöst när personal kastar listpriserna rakt i ansiktet på en. Alternativt tar de fram miniräknaren och efter ca två minuters intensivt knappande får man med ett leende reda på att hos de kan man köpa Nikons 70-200 2,8 VR för 22000 kr. När jag sen pratar med min ordinarie försäljare, han som går att göra affärer med så räknar han fram ex, 19000-19500 kr vilket känns helt ok. Börjar bli dags för butikspersonal att inse hur prismedvetna gemene Svenssons är idag.
 

Anders Östberg

Guest
Jo visst skiljer det väldigt mycket beroende på person, men tyvärr är många (speciellt yngre) butikspersonal rätt oerfarna och har inte mycket att komma med om man frågar något utöver vad som står i den tunnaste broschyren. Det enda dom kan konkurrera med är i sådana fall priset och där har dom problem i jämförelse med många andra butiker, och inte minst med Internethandlarna. Hade dom varit dom Experter dom utger sig för att vara så kunde det ju funnits ett mervärde som gjort att man handlar där ändå, men nu är det sällan så. Fast nu ser jag inte Expert som en fotobutik i första hand i vilket fall.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Ja, det går förstås att vrida detta på alla sätt som kan stödja den egna favoritståndpunkten. Vill man inte ha en diskussion, eller vill man inte ha råd som belyser både för- och nackdelar så är det inte så mycket man kan göra åt saken. Det är förmodligen lugnast att inte öppna munnen alls, som sagt. Det är ingen som vill lära sig av andras erfarenhet ändå, vi vill alla göra misstagen själva. :)
Det har du helt rätt i, själv tänker jag inte svara i dom där trådarna längre.

/kent
 

Fiilip

Medlem
Instämmer.

Att rekommendera den absolut dyraste produkten kräver ingen större kompetens.
Att rekommendera en produkt som är bra i förhållande till en liten budget, är desto svårare.
Håller med fullständigt! Jag flinar ofta när jag läser inlägg i detta ämne då den som svarar inte har den minsta aning om vad den skriver.

Även jag själv som är nybörjare kan rekommendera det allra dyraste objektivet med motivering att det är det skarpaste.

Bäst blir det när man går in på denna persons egen fotosida och ser att han är lika mycket nybörjare som en själv och tar likvärdiga bilder med knapphändig skärpa.
 
ANNONS