Annons

Elements 12

Produkter
(logga in för att koppla)

Kant

Medlem
Jag använder Elements sorteraren under många år och har byggt upp ett omfattande system. Har följande frågor:
I 12:an när jag skall säkerhetskopiera så låser den sig när den läser in bilderna och alltid på 2%! Någon som har något förslag på lösning? Vill ogärna ominstallera utan aktuell säkerhetskopia,

Nästa fråga är, kan jag föra över mitt system intakt till Lightroom?

Med vänlig hälsning

Michael
 

Kant

Medlem
Adobe??

Jag träffade ADOBE på fotomässan, men där hade de inga svar. Fick visitkort för att höra av mig efter. Skrivit o ringt ggr flera utan svar.
Låt mig säga att Adobe gör bra produkter, men är usla på support. Kan tyvärr inte rek. dem till andra.

Med vänlig hälsning

Michael
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Du säger att den låser sig på två procent, bara för att få en uppfattning - hur länge har du väntat? Backar du till lokal disk eller en extern? macos eller windows? När Elements har låst sig, måste du tångsdöda programmet, eller kan du snällt avbryta säkerhetskopieringen och fortsätta använda elements?
 

Kant

Medlem
Du säger att den låser sig på två procent, bara för att få en uppfattning - hur länge har du väntat? Backar du till lokal disk eller en extern? macos eller windows? När Elements har låst sig, måste du tångsdöda programmet, eller kan du snällt avbryta säkerhetskopieringen och fortsätta använda elements?
Hej och tack för dina frågor:

Jo, jag har väntat väldigt länge - t.o.m över natten.
Jag backar på extern disk.
Kör Windows 7 och nu 10
måste tvångsdöda programmet

Mvh

Michael
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Hej och tack för dina frågor:

Jo, jag har väntat väldigt länge - t.o.m över natten.
Jag backar på extern disk.
Kör Windows 7 och nu 10
måste tvångsdöda programmet

Mvh

Michael
Har du provat att köra backuppen mot lokal disk för att se om det funkar? Det skulle kunna vara problem med din externa disk och att det är därför den fryser programmet.
 
ANNONS