Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!,jag har blivit lurad på köp o säljsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Matsss

Medlem
Lars Johnsson skrev:
Vad jag tycker är otroligt är att det finns folk här på Fotosidan som vet namn och address på bedragaren, men inte vill lämna ut det med hänsyn till honom !!!!

Visa istället hänsyn med alla de som blivit lurade på tusentals kronor.
Låt Polisen sköta sitt jobb. Jag skrev att ni skulle ta kontakt med Sala Polisen. Sen skall vi inte sjunka lika lågt som han och göra hembesök med basebollträn och dyligt. Våld har vi redan tillräckligt med i Sverige.

//Mats
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Matsss skrev:
Låt Polisen sköta sitt jobb. Jag skrev att ni skulle ta kontakt med Sala Polisen. Sen skall vi inte sjunka lika lågt som han och göra hembesök med basebollträn och dyligt. Våld har vi redan tillräckligt med i Sverige.

//Mats
Vem har pratat om att göra hembesök med baseballträn.
Hitta inte på en massa fantasier och gör egna historier, det enda jag skrev var att namn och address gott kunde lämnas ut.

Varför ville du själva ha hans namn och address men sen tycker du att andra inte ska ha samma sak.
Mycket själviskt......
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Matsss skrev:
Låt Polisen sköta sitt jobb. Jag skrev att ni skulle ta kontakt med Sala Polisen. Sen skall vi inte sjunka lika lågt som han och göra hembesök med basebollträn och dyligt. Våld har vi redan tillräckligt med i Sverige.

//Mats
Och varför kan inte Polisen i Sala sköta sitt jobb om du lämnar ut namnet ???
 

Matsss

Medlem
Lars Johnsson skrev:
Vem har pratat om att göra hembesök med baseballträn.
Hitta inte på en massa fantasier och gör egna historier, det enda jag skrev var att namn och address gott kunde lämnas ut.

Varför ville du själva ha hans namn och address men sen tycker du att andra inte ska ha samma sak.
Mycket själviskt......
Jag skrev innan varför jag tog reda på vem han är. Det ända jag kan säga är att han är en väldigt välkänd bedragare på Internet så att hitta han är inte så svårt.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Matsss skrev:
Jag skrev innan varför jag tog reda på vem han är. Det ända jag kan säga är att han är väldigt välkänd bedragare på Internet så att hitta han är inte så svårt.
Men varför berätta här på FS att du vet vem det är om du ändå tänker hålla det hemligt ??
Då är det bättre att inte säga något.

Och varför hitta på att jag ska hem och slå ner honom med ett basebollträ..........
Har aldreig nämnt eller ens tänkt tanken på något sånt
 

Matsss

Medlem
Lars Johnsson skrev:
Men varför berätta här på FS att du vet vem det är om du ändå tänker hålla det hemligt ??
Då är det bättre att inte säga något.

Och varför hitta på att jag ska hem och slå ner honom med ett basebollträ..........
Har aldreig nämnt eller ens tänkt tanken på något sånt
OK jag tog i lite när det gäller Basebollträn och dyligt. Och jag ångrar att jag talade om att jag vet vem han är. OK.

Vi är ett gäng som blev drabbade och vi har mailkontakt med varandra. Det ända jag ville var att om där var fler som var drabbade så skulle dom ta kontakt med Sala Polisen.
Nu avslutar jag den här diskussionen för min del.
 

.Z.

Aktiv medlem
tritub skrev:
Har Ulf någon gång i denna tråd att han ska sälja fakturorna till ett institut med kriminella metoder?
De görs reklam om Sergel varje dag i tv och radio. De är inte kriminella, men ser till att du får dina pengar. Varför förstår ni inte att alla kankse inte vill bli blåsta på sina sparade pengar?
Jag missuppfattade honom i ett citat han gjorde...

//Larsa
 
ANNONS