Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota i djurpark

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Inte har väl alla dessa arter utrotats på grund av att Niklas tänker besöka Skansen och ta med sin kamera!?!

Om någon vill diskutera djurparkers vara eller icke vara - vänligen gör det INTE i forumet "Fototeknik"!!!

Mvh
Anders
 

asplind

Aktiv medlem
hahahahah vilken trött jvl ! rabbla upp utrotade djur?

Du som ska dit o fota, dela gärna med dig av bilderna :) Ska själv dra dit mitt tele snart tänkte jag :) sen om ja råkar utrota 3-4 arter när jag e där , de spelar ingen roll för mig.. :D
 

wirsen

Aktiv medlem
Har nu varit på Skansen (till några personers fasa ;-) ). Blev senare tur än jag trodde pga. av väder. Jag tyckte dock det var en trevlig "utflykt" men särkilt många bra fotografier blev det dock inte.

Jag tyckte det var väldigt svårt att få foton med det lilla extra. Dessutom var det svårt att komma nära inpå och nät var ofta ivägen. (Äger inte något massivt tele). Dessutom blev det ett flertal oskarpa bilder, men detta beror säkerligen mer på att jag är en nybörjare i foto. Jag har tidigare mest tagit bilder på statiska objekt och landskapsbilder, så dessa rörliga motiv var svåra att fokusera.

Tyvärr var Skansens akvarium stängt, så det fick bli mestadels nordiska djur.

Den bästa bilden blev på en mås men den bör ju knappast bli betraktad som Skansens huvudattraktion. Nåja. jag får försöka igen någon annan gång. Jag återkommer med några av de (bästa) bilderna, men särkilt upphetsande är de inte.

Visar dock upp tre av bilderna, hoppas på någon kommentar och gärna lite fler tips.

Björn - Skansen
http://www.flickr.com/photos/30247034@N06/2831822464/

Säl - Skansen
http://www.flickr.com/photos/30247034@N06/2831822548/

Mås - Skansen :)
http://www.flickr.com/photos/30247034@N06/2830988913/
 
Senast ändrad:

AFJ

Aktiv medlem
Jag tycker du har lyckats bra, björbilden var ju kanon!

Vill du ha mer kommentarer än så, får du lägga upp dem här på fotosidan! :)

mvh
Anders
 

wirsen

Aktiv medlem
Tack! Jag ansåg dock att björnbilden blev en aning "beskärd" (för det var min bästa bild), dvs. att tassarna inte kom med på bilden osv.
 

wirsen

Aktiv medlem
Bra bild, kanske aningen vit i vissa områden, men nu vet jag ju hur fruktansvärt svårt det är att fota i en djurpark.

Du har däremot ypperligt lyckats att fånga "rätt ögonblick", snyggt!
 

sebmacahan

Aktiv medlem
Jag tycker det beror på vad man fokuserar på när det gäller foto hos djur.. är det closeups så går det säkerligen att få till bra bilder på djurparker.

Här är en bild från järvzoo i somras.. har tyvärr inte alla filer här, så jag kunde inte dra upp dom bästa bilderna. Mamma björn hade 4 ungar iallafall. Och här är en unde som ville sova vidare.. men det ville inte hans syskon...

Sen avseende djurparkers vara eller icke vara uttalar jag mig inte om.
 

Bilagor

ANNONS