Annons

Gärdesgård - Järsgård

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Friläggning betyder att man separerar ett objekt från sin omgivning, t ex genom att radera bakgrunden i Photoshp. I ovanstående fall tror jag acke menade att du skulle gå närmare så att trädet fick större plats i bildytan och hade himlen som bakgrund snarare än den mörka skogen.
 

klabbarpan

Aktiv medlem
Jag har hela tiden trott att det här är en sida för fotointresserade, språkpoliser kan hålla sig någon annan stans anser jag.:eek:
 

acke

Avslutat medlemskap
Denna tråd startades nog just för att språkpoliserna behövde någonstans att vara. Men i princip har du rätt; såna här dialoger hör egentligen hemma på en chattsida, inte i forumet.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Stefan... därför hittar du tråden under Annat > Övrigt. Dessutom får man ju ha lite gnutta ironi. Men du tillhör kanske inte den generationen? I övrigt var det väl en helt korrekt frågebedömning som Linus ställde. Han hade ju ingen aning om ordet i fråga. Sen hur tråden utvecklas är ju helt upp till medlemmarna. Men med tanke på att den snart är visad över 1000 ggr och har blivit 64 inlägg så får man anta att det finns fler intressen än bara fotografering hos medlemmarna.

:)

/Jeppe
 

klabbarpan

Aktiv medlem
Jeppe, jag hittade diskussionen under Forum/nya. Eftersom jag själv har en bild som heter just Gärdesgård så blev jag lite nyfiken, titta gärna in och kommentera bilden....
 

pettersson

Aktiv medlem
klabbarpan skrev:
Jag har hela tiden trott att det här är en sida för fotointresserade, språkpoliser kan hålla sig någon annan stans anser jag.:eek:
Va fan, lite kul måste man väl få ha.
Sen vill jag passa på att tacka Ackelid och Jimpa för svaren på min fråga om friläggning.

Clindh Eastwood: Heter det verkligen ett forum och flera fora ??? I så fall skulle jag vilja skriva ett fora, flera forum.

Yterligare en fråga:
Alla säger väl allt väl
Men hur uttalar ni det första väl:et i meningen ovan?

väll/väl (kort eller lång vokal?)
Själv användrer jag den första "versionen".

Andreas.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Stefan> jo du hittade den i forum>nya men tråden ligger i övrigt>annat...:)

Så alltså.. något som inte passar i övriga trådar. Whatever....

Nu har jag kommenterat din järsgård...:D

JA JAG VET!! JAG E SKÅNING.....
 

pettersson

Aktiv medlem
Terje skrev:
Måste bara komma med några fler synpunkter på det svenska ordet. Har upptäckt att jag har några hatord som jag undviker som pesten:

typ - vad är fel med "t.ex."?
liksom - hittar inget ord att ersätta med, men Terje
Mellanformat är en kameratyp liksom småbild.

Där är väl liksom en mening där båda orden används på ett vettigt sätt typ. :D

Andreas.
 
Senast ändrad:

Jeppe

Aktiv medlem
pettersson skrev:


Mellanformat är en kameratyp liksom småbild.

Där är väl liksom en mening där båda orden används på ett vettigt sätt typ. :D

Andreas.
Nänänä... det ska vara Mellanformat är en kamerat.ex. precis som Enögd Spegelreflex Kamera :D :p ;)
 
ANNONS