Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! bild för sovrummet

Produkter
(logga in för att koppla)

119138

Avslutat medlemskap
Jag behöver hjälp med att inreda sovrummet! tanken var att ta en egen bild som fungerar tillsammans med mina vita väggar och färgstarka fondtapet (se bild), men samtidigt måste man ju komma ihåg att de är ett sovrum...

förut var väggarna vita och då tänkte jag ta svart/vita bilder inspirerade av fine art nude. Nu är ju väggarna vita som sagt och jag har helt tappat idéerna. alla teman och motiv är tänkbara.

Det jag söker är alltså inspiration och idéer för att göra en egen tavla. Brainstorma hej vilt och kom med förslag :) Vad skulle du ha gjort!
 

Bilagor

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Ska du ha bilder på fondväggen, eller? Känns inte rätt i min värld då fondväggen är något som ska dra till sig uppmärksamheten i sig. Men bilder på de vita väggarna funkar ju klockrent. Men du behöver nog ha färgbilder. I smala svarta ramar som plockar upp färgen i tapeten. Har själv en fondvägg i sovrummet men med lite mildare kulörer, där har jag tänkt en STOR bild i svartvitt, kanske panorama, men den måste vara stor! Kanske 1,5 m bred eller så. Har inte fångat motivet än tyvärr...
 

119138

Avslutat medlemskap
skulle nog säga att bakgrunden på den är blodröd. fast sen finns de ju inslag av rödbrunt, rosa, orange, svart, koppar.. :)

Kom igen nu, ut med lite idéer bara, behöver ju inte vara perfekta :)
 

EriKarlsson

Aktiv medlem
Den var ju inte direkt diskret, den där fondväggen...

Spontant förslag: Var lite försiktig med färgerna på andra sidan. Kanske något helt helt svart/vitt med en enkel röd kontrasterande detalj. Tänker ex.vis en modell i en enkel pose med en enkel röd ros någonstans i bild. Helt svart eller helt vit och så rosen samma röda som basen i din fondvägg.

Kolla på en bild "hemma hos mej" som heter "svart i synen, vit i nyllet". Där har du ett porträtt åt det håll jag menar. Lite lithfilmsstuket, alltså. Fast med en röd accent.

Direktlänk till min bild: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1978677.htm

Kan det va nåt?
 

119138

Avslutat medlemskap
Absolut kan de det, alla idéer kommer beaktas och övervägas :) Roligt att du skrev lite tankar kring de hela också.

Fler förslag!
 

JazzBass

Aktiv medlem
Jag skulle troligen försöka hitta nåt som färgmässigt passar ihop med fondväggen. En riktigt stor canvastavla som går i vitt/grått/svart och rött kanske? T.ex. kunde motivet vara en siluettbild med nån ros eller nåt? Eller kanske nåt med inspiration av introt till James Bond-filmerna?
 

microo

Aktiv medlem
Jag skulle troligen försöka hitta nåt som färgmässigt passar ihop med fondväggen. En riktigt stor canvastavla som går i vitt/grått/svart och rött kanske? T.ex. kunde motivet vara en siluettbild med nån ros eller nåt? Eller kanske nåt med inspiration av introt till James Bond-filmerna?
Återgå till din första ide! Fondväggar är så vanliga måla den vit!
 

119138

Avslutat medlemskap
Tack för de förslag som faktiskt kommer in :)

Till er andra vill jag poängtera att tavlan inte är tänkt att sitta på fondväggen utan på motsatt vägg som är vit... Anledningen till att fondväggen ens nämns är för att tavlan borde funka hyffsat gällande färg och form.

Hur som helst. Fondväggen innehåller vad jag skulle kalla abstrakta naturmotiv, jag skulle helst vilja plocka upp detta i tavlan men är osäker på hur, förslag? makrobilder kanske också skulle kunna vara ett alternativ.

Bilder som jag själv tror skulle passa:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1376474.htm?set=mp

http://www.fotosidan.se/gallerifs/viewpic.htm?ID=1044021&set=gfs&_referer=/gallerifs/
 

119138

Avslutat medlemskap
Kom igen nu, är inte detta ett forum fullt med fotografer vars kreativitet fullkomligt sprudlar? :)
 

Harlort

Avslutat medlemskap
Jag skulle fotografera ett förlopp eller en häftig panoramabild och dela upp i flera bilder och ramar som bildar en linje i ögonhöjd på väggen. Själv skulle jag nog ha den i svartvitt.
 
ANNONS