Annons

Systemkamera för nybörjare!

Produkter
(logga in för att koppla)

sussie.

Ny medlem
Jag ska börja en fotokurs nu i höst och behöver därför köpa mig en systemkamera! Bör passa nybörjare men bör ändå kunna användas för senare bruk och kanske en mer avncerad användning!Kvaliten viktigare än priset. Dock ej över 10 000, Några förslga!
Tack på förhand!
Kram Sussie
 

Gatufoten

Aktiv medlem
Du är nog den första i dag, det brukar vara tre om dagen Men man kan ju svara ändå, för man tackar ju aldrig nej till en kram :--)

http://www.cyberphoto.se/pri_digikam.php?ArticleIDGroup=395&sortera=

Sen är det bara att spela tärning. För du ser nog ingen skillnad i det färdigutskrivna resultatet, oavsett vilken.
Men däremot den som lägger många timmar på att läsa manualen och tid att läsa in lite teknik att exponera etc. har däremot en klar fördel. Just ja, sen ska man ut och fota också.

Kameran är inte allt.
Sen ska du ha minneskort, objektiv, stativ, väska, extra batteri och ett par objektiv till och...ja det tar aldrig slut
Kursen blir nog kul, tror jag.
 

Johan Carlström

Aktiv medlem
Jag skulle ta en digital systemkamera som nybörjare. Då kan man ta många bilder. Learn by doing som det heter. Digitala bilder kan man kolla på direkt mm.
Jag hade kollat in Canon EOS 350D, nikon D50 /D70, KM Dynax 5D

Tänk på att skaffa ett vettigt objektiv till. Väljer du canon så ta i beaktande att EF-s 18-55 inte är så kul. Nikon 18-70 lär vara klart bättre. Åk till scandianvian photo på kungsholmen och kika på dom tänkte jag säga men nu ser jag att du bor i uppsala och inte stockholm. äh. åk till en fotobutik och kolla på instegsmodellerna. Tänka på att införskaffade tillbehör gör det dyrt att byta kameramärke senare. Därför kan det vara extra klokt att köpa canon / nikon som är väldigt stora märken som kommer finnas kvar/hänga med....
 

JohanOlovsson

Aktiv medlem
Nej nej!!! har ni inte hört talas om "köpa en kamera att växa i"!!? Det finns canon 20d för ca 8000 tror jag det var med 2100 exponeringar. Slå till för tusan! ;)
 
ANNONS