Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Håz

Aktiv medlem
?

Så har man fotat nåt som inte finns i boken igen.
Eller så är det jag som letar dåligt.
Har fått förslag på juvenil Kricka eller dykand av nåt slag. Någon som är säker?
Lägger upp en bild framifrån och en bakifrån för säkerhets skull.

/Håkan
 

Bilagor

Vandraren

Aktiv medlem
Re: ?

Håz skrev:
Så har man fotat nåt som inte finns i boken igen.
Eller så är det jag som letar dåligt.
Har fått förslag på juvenil Kricka eller dykand av nåt slag. Någon som är säker?
Lägger upp en bild framifrån och en bakifrån för säkerhets skull.

/Håkan
Jag är absolut INTE säker, men enligt Fågelguiden så skulle det kunna vara en juvenil Sjöorre hona.

/H
 

Osquar

Aktiv medlem
Re: ?

Håz skrev:
Så har man fotat nåt som inte finns i boken igen.
Eller så är det jag som letar dåligt.
Har fått förslag på juvenil Kricka eller dykand av nåt slag. Någon som är säker?
Lägger upp en bild framifrån och en bakifrån för säkerhets skull.

/Håkan
Det är en juvenil Silver Teal, en sydamerikansk and. Givetvis så har den inte kommit till Sverige på egen hand, utan är en rymling från någon park eller privatperson.

/Oscar
 

Håz

Aktiv medlem
Där ser man, inte konstigt att man inte hittar den i boken. Tack båda för hjälpen!

Mvh. Håkan
 

Osquar

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Fanns ingen skylt bredvid honom tyvärr.

Inte gjorde det på denna pippi heller.
Förmodligen en art inom den afrikanska familjen Glossy-Starlings. Utifrån denna bild går det inte att säga mer än så.

/Oscar
 

Vandraren

Aktiv medlem
Re: Re: ?

Osquar skrev:
Det är en juvenil Silver Teal, en sydamerikansk and. Givetvis så har den inte kommit till Sverige på egen hand, utan är en rymling från någon park eller privatperson.

/Oscar
Jahaja, tror det är 4-5:e gången i rad nu som jag tokbommat i denna tråden. Kanske skulle börja odla morötter eller nåt istället... :)
 

Osquar

Aktiv medlem
Re: Re: Re: ?

Vandraren skrev:
Jahaja, tror det är 4-5:e gången i rad nu som jag tokbommat i denna tråden. Kanske skulle börja odla morötter eller nåt istället... :)
Hav förtröstan! Det finns i runda slängar 9-10000 fågelarter i världen att välja bland... Inte så lätt med andra ord!

/Oscar
 

Vandraren

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: ?

Osquar skrev:
Hav förtröstan! Det finns i runda slängar 9-10000 fågelarter i världen att välja bland... Inte så lätt med andra ord!

/Oscar
Sant, dessutom är jag ju "fotograf" med fågelintresse. Inte ornitolog med fotointresse...

Jag misstänker också att du läser "Lite bra fågelbilder-tråden"...? :)
 

Nali

Aktiv medlem
Tja! Vet inte om denna fågel tidigare visats i denna tråd, orkade bara kolla igenom halva :) Hur som helst.. denna fågel lät väldigt roligt och flög på ganksa hög höjd fram och tillbaka.. någon som vet vad det är för sorts fågel?
 

Bilagor

Arne S

Aktiv medlem
Du kan nog ha rätt där Lennart. Jag avstår nog fler gissningar på denna till förmån för bättre vetande. :)
 

dokido

Aktiv medlem
nå jag är ingen ornitologgia hellur, bara lite minnesbilder som fladdrar förbi, nån annan får avgöra
 
ANNONS