Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Nemesis

Aktiv medlem
Troligen även om jag kommer strax efter 17 idag...
Glöm inte veckans tema "Vatten"
Vi bli kanske inte lika många då några redan flaggat för att dom skulle till Gothenburg Horsshow...
 

Nemesis

Aktiv medlem
Jag är nog tvungen att backa ur denna gång eftersom jag ligger hemma i förkylning. Hoppas dock att ni andra mår bättre och att det blir fler än förra gången. Dom som fotade hästar förra gången kanske har något att visa?

/Peter
 

davidsteen

Aktiv medlem
Krya på dig då, Peter! Jag dyker upp imorgon iallafall, skulle tro att det blir strax innan 17. Missade tyvärr förra gången på grund av jobb, men det är uppstyrt nu :)
//David
 

Ibis

Aktiv medlem
Jag lyckades på något vis att hamna i Prag förra tillfället, men tills denna vecka har jag skärpt mig och kommer att närvara! Synes ikväll.

Peter: krya på dig!
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Det ser ut som att ni ska fotofika idag så jag kommer förbi en stund innan jag ska plåta ett event klockan 19:00.

/ Magnus
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Avser också att dyka upp idag, förmodligen runt kl 18 som vanligt.

Förra gången hade jag förhinder. Den veckan började med att jag låg inne på Sahlgrenska för en operation. Vilken jag överlevde, säkerligen till stort förtret för somliga... :)

När läkarna sedan tyckte att jag inte vinglade mer än vad som motsvarade kanske 1,0 eller nåt sånt i promillehalt, så sparkade de ut mig. Var i och för sig inte ledsen för det, eftersom då hann jag precis komma med när kompisen måste dra iväg till "Värmland Star Party", en träff för oss astronomi-nördar. :)

Visserligen hade vi lite otur med vädret den här gången - det var molnigt hela tiden. Fast det var väldigt kul i alla fall. Det kastades in ett antal extra föredrag, och sedan är det ju som bekant alltid kul att träffas och tjôta med likasinnade...

Vilket jag alltså hoppas kunna göra på Café Cello om en stund. :)
.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Fika imorgon igen! Förra gången var vi inte speciellt många, hoppas att fler hittar tillbaka igen denna veckan :)
Hoppas jag också! Förra gången jag var med (alltså förförra Fotofikat) så var det desto fler - 15 st, det mesta på länge. Självfallet kommer detta att variera en hel del, men bara det inte sjunker under 2 pers så går det ju fortfarande att tjôta lite... :)

När man är så gammal som jag är så har det ingått i ens uppfostran att man ska försöka komma ihåg namnen på alla man träffar (åtminstone ifall det finns någon sannolikhet att man kan komma att träffas igen). Med hjälp av Magnus bilder försökte jag minnas namnen på så många som möjligt från förförförra gången vi träffades. Inte alltid så lätt att komma ihåg och känna igen någon som man träffat bara en enda gång tidigare. :)

Efter lite puzzlande kom jag fram till följande.

Stora bordet, vänsterraden (närmast fönstret) räknat från "närmaste" plats:
David Steen? Kristina, Annie, Peter och Jonas?

Högerraden: Här känner jag bara direkt igen Juhani (som jag träffat flera gånger tidigare) på "plats nr 2", och jag tror att Andreas satt på "plats nr 4".

Vid det lilla bordet satt Magnus, Josef, Ola, Filip och jag själv.

Om jag nu inte minns alldeles galet - men i så fall vill jag förstås gärna bli korrigerad. Antar att de flesta inte har någon svårighet att känna igen sig själva... :)
.
 

ymmotvtx1

Ny medlem
Fotofika

Jag har blivit inspirerad av gänget i Stockholm som träffas på Puck varannan vecka och fikar och snackar.
Finns det intresse för något liknande här i Göteborg?
Jag tänker mig att man skulle kunna träffas torsdag eftermiddag, kanske varannan-var tredje vecka till att börja med och se vartåt det bär.
Tanken är alltså inte att just då fota, utan mer bara prata bilder, kameror och så.....

Hoppas det finns fler som vill! :)

/Jenny
Underbar och kreativ ide Jag hänger på mer än gärna.
Ha det Gott
Mvh Tommy Eliasson
 

ymmotvtx1

Ny medlem
Fotofika

Hej Fotovänner
Nu träffas vi och har ett härligt utbyte av erfarenhet kreativitet och snack om fotografering på
alla plan där vi alla startar Nybörjare nästan Nybörjare eller varit med ett tag O.S.V
Underbar Ide.
Jag e Me
Ha det Gott
Tommy Eliasson
 

davidsteen

Aktiv medlem
När man är så gammal som jag är så har det ingått i ens uppfostran att man ska försöka komma ihåg namnen på alla man träffar (åtminstone ifall det finns någon sannolikhet att man kan komma att träffas igen). Med hjälp av Magnus bilder försökte jag minnas namnen på så många som möjligt från förförförra gången vi träffades. Inte alltid så lätt att komma ihåg och känna igen någon som man träffat bara en enda gång tidigare. :)

Efter lite puzzlande kom jag fram till följande.

Stora bordet, vänsterraden (närmast fönstret) räknat från "närmaste" plats:
David Steen? Kristina, Annie, Peter och Jonas?

Högerraden: Här känner jag bara direkt igen Juhani (som jag träffat flera gånger tidigare) på "plats nr 2", och jag tror att Andreas satt på "plats nr 4".

Vid det lilla bordet satt Magnus, Josef, Ola, Filip och jag själv.

Om jag nu inte minns alldeles galet - men i så fall vill jag förstås gärna bli korrigerad. Antar att de flesta inte har någon svårighet att känna igen sig själva... :)
.
Yes, där hade du rätt Gunnar (på mig David iallafall) :)

Det blev en kort men naggande god fotofika för min del i afton, och dessvärre kommer jag inte att kunna dyka upp de närmsta två gångerna då jag snart åker till polcirkelland, närmare bestämt Padjelanta och Sarek i Lappland för tre veckors vintertur på fjället.

Givetvis åker det ner lite fotoprylar i Fjellpulken (fick ett tips på fikat om ett resestativ Gorillapod SLR som förhoppningsvis mäktar med de lite tyngre objektiven) så jag hoppas kunna komma hem med finfina bilder från dessa nordliga trakter.

Alltså ses vi efter påsken och till dess, simma lugnt!
// David

P.S. Hoppas det gick bra på fotosessionen, Magnus, och vem vet - kanske blev du frälst på köpet? :)) D.S.
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Stora bordet, vänsterraden (närmast fönstret) räknat från "närmaste" plats:
David Steen? Kristina, Annie, Peter och Jonas?

Högerraden: Här känner jag bara direkt igen Juhani (som jag träffat flera gånger tidigare) på "plats nr 2", och jag tror att Andreas satt på "plats nr 4".
Nästan rätt i alla fall :)

Bredvid Peter, längst in i hörnet på bilden, satt Johnny. Jag (Jonas) satt på "högerraden" plats 3 så att säga (eller enklare, bredvid dig idag. Och Andreas satt mitt emot oss...).
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Tack för korrigeringen! Ska försöka att möblera om ett snäpp bättre i skallen nu efter detta. Får säkert fortsätta med detta några gånger till... :)
 
ANNONS