Annons

Medföljer fodral till Sandisk Extreme USB-läsare eller..

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Jag har beställt en sådan. Kan berätta om det i kväll (om paketet kommer fram). Men jag beställde från cyberphoto för hundralappen dyrare.. så jag kanske får väskan ;) och förhoppningsvis en chokladbit ;)
 

Karlsson

Aktiv medlem
Fick du någon chokladbit?

I vilket fall så tycker jag min läsare är lite skum när jag använder SD-kort.

Måste sätta i och ta ur det en eller två gånger extra för att det ska kännas av. Gäller både Kingston och Sandisk Extreme-kort.

Sedan så tar det ett tag när man sätter i läsaren innan F-enheten (SD) syns, E-enheten (CF) syns direkt.

Har jag i kortet när jag startar med läsaren i datorn så måste jag rycka ut det och sätta in igen för att det ska funka.

Verkar skumt om det ska vara så???
 

andreasc89

Avslutat medlemskap
Köpte en sån från Cyberphoto och fick ingen väska med, men däremot en chockladbit :D

Vad har man för nytta av väska till minneskort och minneskortläsare?
Mina oanvända kort ligger i vänsterfickan och dom använda i högerfickan när jag är ute och plåtar. Läsaren ligger i ytterfacket på väskan när jag har datorn med. Inga problem so far.

Har aldrig testat med SD-kort i den, men med CF-korten har det inte vart några problem. Enheterna dyker upp samtidigt.

Den är grymt snabb, drog över 2gb från ett Extreme 3 kort på ett kick.
 

Karlsson

Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Köpte en sån från Cyberphoto och fick ingen väska med, men däremot en chockladbit :D

Vad har man för nytta av väska till minneskort och minneskortläsare?
Mina oanvända kort ligger i vänsterfickan och dom använda i högerfickan när jag är ute och plåtar. Läsaren ligger i ytterfacket på väskan när jag har datorn med. Inga problem so far.

Har aldrig testat med SD-kort i den, men med CF-korten har det inte vart några problem. Enheterna dyker upp samtidigt.

Den är grymt snabb, drog över 2gb från ett Extreme 3 kort på ett kick.
Nej, det får väl gå utan väskan...

Jo, snabb är den, men den är för min del svår att få till att funka korrekt. Har ju andra läsare, hårddiskar och grejer jag kör i USB-portarna så tror inte felet ligger där.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Karlsson skrev:
Fick du någon chokladbit?

I vilket fall så tycker jag min läsare är lite skum när jag använder SD-kort.

Måste sätta i och ta ur det en eller två gånger extra för att det ska kännas av. Gäller både Kingston och Sandisk Extreme-kort.

Sedan så tar det ett tag när man sätter i läsaren innan F-enheten (SD) syns, E-enheten (CF) syns direkt.

Har jag i kortet när jag startar med läsaren i datorn så måste jag rycka ut det och sätta in igen för att det ska funka.

Verkar skumt om det ska vara så???
En stycket Twix låg i lådan, men inget fodral.

Min läsare indikerar att kortet sitter i omedelbart (Vista). 16MB/s är helt okej hastighet. Men det låter ju lite skumt med din läsare. Kan kanske vara datorns USB-portar som är lite skumma? ;)
 

afe

Aktiv medlem
Det står säkert fel i beskrivningen. Till Extremekorten följer det dock med en synnerligen fånig liten väska :)
 

Fläsk-Tarzan

Aktiv medlem
Jag köpte ett Sandisk extreme 3 , 2gb på Kjell o co och fick ett fint fodral med dragkedja till samt ett program för att rädda suddade bilder.
 

Karlsson

Aktiv medlem
Nu bytte jag runt på hubben till en annan port. Fortfarande så kommer den ena enheten ett tag efter den andra, men däremot funkar det på första försöket när man stoppar in kortet.
Provade på en annan dator och där funkade det.

Kan det vara hubben som är konstig tro?
Är ju en ganska ny (2 månader) Targus-hubb så det är ju inte direkt hos skrothandlarn jag köpt hubben.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Hubben är nog inte konstig, utan den är förmodligen så bara :). Angående väskan så är det säkerligen en felskrivning eller felciterat från Sandisk, eftersom det tydligen följer med till FW-läsaren.
 
ANNONS