Annons

Försäkring för ung ensklidfirma

Produkter
(logga in för att koppla)

_skatan

Aktiv medlem
Jag är 18 år och bor och jobbar hemmifrån. Jag driver en designbyrå vilket till denna jag köpt kamera prylar för över 40 000 i år. Företaget omsätter inga supersummor då jag egentligen pluggar (ett års sabbatsår just nu.)

För ca 1 år sedan fick jag vatten över min ibook vilket gjorde att jag fick skicka den till Holland för ca 8000 kr i rep. kostnad. Min vår familjs hemförsäkring täckte inte detta pga av att jag köpt och använder datorn i företaget. Denna gången hade jag "tur" för de va min kompis som spillde glaset med vatten så vi lyckades få hans försärkingsbolag att ta hela kostnaden.

Jag har kontaktat försäkringsmäklare och dom säger att lägsta företagsförsäkringen bör ligga på ca 8000 kr och då måste grejerna som går sönder vara värda rätt mycket. Och datorer och sånt är inte å tänka på att få ut något för.

Jag kan ju tänka mig att de flesta här är frilansare och då borde ha något slagsbolag dom köper sina prylar med. Vad har ni för försäkringar?

(Jag sökt i forumet men hittar inge riktigt konkret.)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Problemet är ju att du har dina prylar i firman och således behöver du en företagsförsäkring. Hade du haft prylarna i "egen" ägo, så hade det gått bra med en allrisk special, eller dylikt hos vilket försäkringsbolag som helst i princip. Kostnad: ca. 1800:- per år, men de har rätt tuffa nedskrivningsregler.
 
ANNONS