Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoomobjektiv till Canon (Djur och natur)

Produkter
(logga in för att koppla)

schlyter84

Aktiv medlem
Just 400 5.6 är väl lite av ett "budget-L"? :)
Jag har hört mycket gott om just det objektivet och att det ska vara förhållandevist lätt? Men om man nu ändå har ett så pass stort objektiv så är det väl lämpligt att använda stativ, men hur gör man det utan att tappa flexibiliteten som behövs för att fotografera levande djur?
 

MixPix

Aktiv medlem
Jag har hört mycket gott om just det objektivet och att det ska vara förhållandevist lätt? Men om man nu ändå har ett så pass stort objektiv så är det väl lämpligt att använda stativ, men hur gör man det utan att tappa flexibiliteten som behövs för att fotografera levande djur?
"Budget L" var väl skrivet lite med glimten i ögat. Jämfört med canons övriga "L-gluggar" på 400mm eller mer så är det ju en väldig prisskillnad.

400 5.6 brukar lovordas för skärpa och AF, de som ogillar det brukar nämna den dåliga närgränsen och avsaknaden av IS.

Jag använder det nästan uteslutande på frihand, det kräver såklart ganska snabba slutartider.
I övrigt är det tillräckligt lätt och litet att ta med sig på promenaden i skogen etc. Något jag förmodligen inte skulle gjort med tex ett EF 500. :)
 
ANNONS