Annons

Duger det med enbart detta objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

simonbertilsson

Aktiv medlem
fn76 skrev:
Jag vill se det hela ur ett annat perspektiv... Varför köpa en systemkamera när det bara ska användas med ett enda objektiv? Trådskaparen anger att ekonomin inte är stark och uppgradering av objektiv eller komplettering ligger frammåt i tiden.
Bäst här vore att köpa t.ex. Canon S3 IS. En billig systemkameraliknande kamera med bra zoomomfång. Den kameran kommer leverera bra bilder under den tiden som trådskaparen är "fattig student" (har själv varit det...). När ekonomin tillåter så köper man en systemkamera och kan köpa objektiven till som ger kameran rättvisa.
Sämst är att köpa dyrt hus nu med billig optik och vänta på att få råd att köpa dyrt objektiv, för vad händer då om kanske fyra år... jo, kamerahuset är gammalt och man vill köpa nytt... Den fina kameran fick aldrig leverera vad den kunde.
Det här är ju bara klockrent!
 

frni

Medlem
Jag har en 30D med kitglugg som jag hade med mig på semestern i anderna. Vad jag noterade var att jag aldrig sett så mycke reflexer från linsen i bilderna på nån av mina kameror/linser. Det tål att nämnas att jag hade inget motljusskydd men känslan kvarstår att alla ljuskäller skall vara bakom en. Snart har ett år gått för jag "tänker" ju köpa en 17-55/2.8IS då helst begagnad. Allt blir inte som man planerat heller :-(
 

D2x

Aktiv medlem
Varför inte köpa ett riktigt fint begagnat analogt system ?

Du får en väldigt fin begagnad analog kamera + flera objektiv för samma pengar, något att tänka på kanske ?

Man måste inte fota digitalt.

Rolle.
 

laan

Aktiv medlem
D2x skrev:
Varför inte köpa ett riktigt fint begagnat analogt system ?

Du får en väldigt fin begagnad analog kamera + flera objektiv för samma pengar, något att tänka på kanske ?

Man måste inte fota digitalt.

Rolle.
Men sen kostar själva fotandet med.. jag hade inte kunnat hålla uppe ett intresse med en analog kamera.. jag har funderat på att köpa en som komplement för skojs skull, men skulle aldrig orka ha det som enda kamera.
 
ANNONS