Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Större bilder på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

rillorant

Medlem
När du trycker på Förstora så skall bilden öppnas upp i ett mörkt gränssnitt och bilden anpassas för din skärmstorlek.
När jag gör det så blir riktigt stora filer mindre istället och Typ "frostigare" i utseendet.Har du en MAC så kan du dra upp bilden i dess rätta storlek.Alltså en 2880x1920px blir mindre när jag öppnar den i det nya gränssnittet.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja så länge du har mindre skärm än 2880 så kommer en 2880 visas anpassad efter din skärm (dvs mindre).

Vissa webbläsare renderar en anpassad bild sämre och det kan upplevas överskärpt. Testa tex Firefox så ser du hur det fungerar bra.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej inte just nu. Det är mer komplext och tidskrävande än man tror och vi har lite andra saker som ligger före.
 

Billingen

Aktiv medlem
Ursäkta en senkomling som inte läst igenom alla inlägg i tråden, men har ni planerat att möjliggöra större bilder även i bloggen? När i så fall?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag vet att du vill det. Forumet är inte prio just nu. Vi har det på agendan, men det finns andra saker före. Kan ni inte ta och testa att skapa en grupp ladda upp bilderna där istället.
Har inte lagt upp bild i forumtråden "På dagen för ett år sedan.." på länge men idga gjorde jag det och Konstarerade att det gick att ladda upp dubbelt så stora bilder i forumet vilket uppskattas. Okej att man måste klicka för att få se fullstor bild, det kan jag leva med även om jag hade drömt om att få se 800 px direkt. Stort tack så här långt.
När skedde förändringen som jag missade läsa om?
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Nytt maxformat 2880 x 1920

Kommer den plug-in som finns för LR at stödja det nya formatet? Det är ju den enklaste vägen att lägga upp bilder.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det har den gjort länge faktiskt, upplever du att det inte fungerar?

Senaste version av plugin är numera 1.4, jag laddade just upp en ny version.
http://www.fotosidan.se/cldoc/publicera-bilderna-direkt-fran-lightroom-2.htm
Hmm, jag har visst någon gammal version. Version 0,6. Van att få en varning om att en ny version finns att ladda ner.

NU klämmer jag förstås in den nya. Tackar för länken.

Den gamla versionen har fungerat bra genom alla uppgraderingar, vilket tyder på den är välbyggd. Så den nya bör väl inte vara sämre.
 
ANNONS