Annons

Sony SLT-A77 entusiast/semipro-kamera + lillbrorsan SLT-A65 - Officiellt

Produkter
(logga in för att koppla)

pic-tor

Aktiv medlem
När det är dags att ladda ned ny FW är det väl bara att be någon i din närhet som kör Windows eller Mac att ladda ned filen och extrahera den åt dig. Sedan kan du där lägga in ny FW.

//Lennart
Den senaste FW tycks inte vara kompatibel med Mac OS 10.8 (Mountain Lion). Jag antar att det betyder att den kommer senare? Bergslejonet har ju funnits på marknaden ett bra tag nu och installeras i alla nya Mac:ar sedan i somras så det verkar lite "efterblivet" att inte FW redan från första början är kompatibelt.

/Torbjörn
 

afe

Aktiv medlem
Den senaste FW tycks inte vara kompatibel med Mac OS 10.8 (Mountain Lion). Jag antar att det betyder att den kommer senare? Bergslejonet har ju funnits på marknaden ett bra tag nu och installeras i alla nya Mac:ar sedan i somras så det verkar lite "efterblivet" att inte FW redan från första början är kompatibelt.

/Torbjörn
Det var tydligen så redan med 1.0.5 om jag förstått det rätt. Jag konstaterade att NEX-7 uppdateras på samma sätt, så uppgraderingen som kom till den igår lär inte heller fungera i det OS:et.
 

dynax9

Aktiv medlem
Den senaste FW tycks inte vara kompatibel med Mac OS 10.8 (Mountain Lion). Jag antar att det betyder att den kommer senare? Bergslejonet har ju funnits på marknaden ett bra tag nu och installeras i alla nya Mac:ar sedan i somras så det verkar lite "efterblivet" att inte FW redan från första början är kompatibelt.

/Torbjörn
Vill bara meddela att det funkade finfint att köra uppdateringen i Mountain Lion för mig.

/ Mats
 

afe

Aktiv medlem
Det finns massor av forum där man kan diskutera för- och nackdelar med java. Det här är inte ett av dem, så jag har raderat en del OT.
 

Barkismats

Aktiv medlem
Jag har inte hunnit ta mig tid med uppdatering än, men är nyfiken.
Sony skriver att den ger möjlighet att koppla på och av filmknappen och att det ger korrigering tillsammans med en bunt objektiv, men har någon av er som uppdaterat kunnat lägga märke till några andra positiva effekter?
 

Gareth

Aktiv medlem
Jag har inte hunnit ta mig tid med uppdatering än, men är nyfiken.
Sony skriver att den ger möjlighet att koppla på och av filmknappen och att det ger korrigering tillsammans med en bunt objektiv, men har någon av er som uppdaterat kunnat lägga märke till några andra positiva effekter?
Nope..........
 

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Firmware 1,06

Jag har inte hunnit ta mig tid med uppdatering än, men är nyfiken.
Sony skriver att den ger möjlighet att koppla på och av filmknappen och att det ger korrigering tillsammans med en bunt objektiv, men har någon av er som uppdaterat kunnat lägga märke till några andra positiva effekter?
Jag har installerat nya uppdateringen, Jag är verkligen mycket nöjd att få möjligheten att slippa ofrivillig start av videofunktionen. Jag har haft min kamera i ett halvår nu, och har ett stort antal superkorta videosnutter inspelade- till stor förtret, då dessa sinkade tillfället, då jag skulle ta BILDEN. Inte alltid så kul att sumpa just det tillfället. I stort sett varje gång jag fällde ut skärmen, gick videoinspelningen igång. Funderade allvarligt på att tejpa över videoknappen.

För övrigt så måste jag framföra att A77 är en superbra kamera. Fokushjälpmedlen är bara sååå braaaa!!! EVF:en har jag vant mig vid, och idag har jag svårt att jobba med min A580 som jag har kvar. Även den ger ju säkra bra bilder, men A77:an är sååå mycket vassare. Av någon anledning har mitt fotograferande växt sedan nya kameran kom i min ägo. Kommer hem med nästan bara "bra" bilder.
Man kan ju ha synpunkter på att blixten måste skruvas ner, men med nedställt EV-värde så gör den sitt jobb. Jag kör -1,5

// Bertil
 

Znutt

Aktiv medlem
200 apo hs

Har varit ute och gått med kamran idag och igår. Tycker A77 levererar bra. Inga problem med batteritid etc trotts att jag ofta har den på hela tiden. Verkar funka bra med sleap mode. Bara trycka lätt på avtryckaren när man för den till ögat och den är igång. Har provat min "nya" teleobjektiv 200 APO 2,8. Vilket objektiv (har dock CA vid 2,8-4) , att SONY inte tar upp produktionen och fixar CA . Har länge suktat efter en men inte kommit över en. Den gör sig super bra på A77. Klarar att leverera skärpa till A77 höga upplösning. Man blir nästan lite kär....
Sedan märker man vissa naktdelar med EVF att det kan bli rätt dålig kontrast i lite halvmotljus om man försöker plåta fåglar i träden. Men bilderna blir ju bra :). Men annars är DMF med peaking och snabbt AF kanon. Även om fåglarna blir rödkantade i sökaren ;)
 

Znutt

Aktiv medlem
Äkta WYSIWYG alltså :)

Med lagom mängd CA får bilderna samma röda kanter som peakinger visar i sökaren :)


/Mats
Nästan WYSIWYG.
Tyvärr är min CA blå. Men man kanske kan ändra peakingen ;)
Och ev motljus får fixas i PS

Fåglar är nog inte min gebit 200 är lite kort. Dock är skärpan på 200 bra med 1,4x konverter också
 

Grimmer

Aktiv medlem
Har inte kännt på A77 men jobbets A65:a är precis lagom liten utan att den känns som en kompromiss. Canon 400D är alldeles för liten tycker jag och Sony A900 (förlåt) känns lite för klumpig även utan batterigrepp.
 
ANNONS