Annons

Lightroom 4.3 ute nu

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Håller just på och laddar ner LR 4.3.

Verkar inte vara speciellt mycket nytt men stöd för 6D och D600 uppskattas säkert av många.
 

Ananda18

Aktiv medlem
Och installationen funkade bra trots en del rapporter om checksummefel och krångel med nedladdning.
I alla fall för Win 7, 64 bit som jag har (och nedladdning via Firefox).

/Christer
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Ser att det ploppat upp en ruta i LR och att 4.3 finns. Laddar ner den nu..

Ingen objektivkorrigering vad jag kan se så jag vet inte vad som är nytt.
 
Senast ändrad:

AFJ

Aktiv medlem
Ser att det ploppat upp en ruta i LR och att 4.3 finns. Laddar ner den nu..

Ingen objektivkorrigering vad jag kan se så jag vet inte vad som är nytt.
På nedeladdnigssidan så finns en readme med de uppdateringar som gjorts.

Det är som sagt stöd för RAW från några nya kameror samt ett antal bug-fixar. Inget revolutionerande men positivt att man kommer ut såpass snabbt med stöd för nya kameror tycker jag.
 

erro.se

Aktiv medlem
Är det inte Retinastöd för Mac i denna versionen? Jag tyckte jag läste det någonstans...
Jo, det har jag också läst. Men vad betyder egentligen "Retinastöd"? Det är väl inte så att det inte gått att köra tidigare LR på retinaskärmar? Vad innebär "stödet"? Pixlar som pixlar liksom....
 

Drogen

Aktiv medlem
Så här skriver Cnet: Support for Apple's Retina displays and other high-DPI screens is helpful for judging fine details like wispy hair.

Och Techcrunch: Developing photos in Lightroom 4.3 on either of Apple’s new Retina MacBook Pros is now a much more pleasant experience, and if you haven’t been using the Lightroom 4.3 Release Candidate you’ll basically feel like you’re working with a brand new machine.

Vad nu det betyder...
 

erro.se

Aktiv medlem
Har inte tidigare LR använt alla pixlar på en retinaskärm då? Låter ju väldigt konstigt..... programmet använder väl de pixlar som finns, oavsett hur många de är?
 

Drogen

Aktiv medlem
Ja jag vet inte riktigt. Har laddat hem och testat nu. Några nydesignade symboler kunde jag se men det upplevdes inte som "en ny maskin" direkt... ;)
 

nabbor

Aktiv medlem
Upplever heller inga stora förändringar. Jag hoppas att det nya utseendet på justeringspenseln är ett sätt att bädda för nya knappar på raden.
Det stora misstaget var att jag råkade installera uppdateringen på svenska. Kan jag få tillbaka engelska utan att installera om?
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
LR 4.3 har Retina stöd i Library och Develop modulen.
Bilderna blir klart skarpare på skärmen. det innebär också att inzoomning till 100% ger mindre förstoring än det gör på min större externa skärm eftersom det går åt fler pixlar till den högre upplösningen. Så man får en bild som mer liknar en utskrift än vad man får på en normal skärm.

så här skriver Adobe på sin blogg:

DECEMBER 13, 2012
Lightroom, Camera Raw updated; LR adds Retina support
I’m pleased to say that updates to Lightroom (version 4.3) and Camera Raw (version 7.3) for Photoshop CS6 are now available. Choose “Help->Check for Updates” from within each app to download the updates.

Camera Raw 7.3 adds support 20 for new cameras, including the Canon 6D, Nikon D5200, and Sony RX1. The full list is below.

In addition, Lightroom also includes HiDPI (Retina display) support within the Library and Develop Modules. Camera Raw does not yet include this support. (Unfortunately I don’t have an ETA to share as the PMs are out of the office.)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
LR 4.3 bugg?
Upptäcker nu att jag inte kan öppna slide show modulen på min Mac Book Retina 15. Fungerar på en Mac Book Air 11.
Är det någon mer som har MBPR 15 och har problem? Jag har installerat om 4,3 en gång och slängt de flesta filler som hör dit men det hjälpte inte ett dugg.
 
ANNONS