Annons

Viken/vilka mobiler har bäst kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zetterbergaren

Ny medlem
Jag jobbar som kommunikatör/webredaktör. Normalt sett fotar jag med systemkamera, men känner att det ibland finns tillfällen då man skulle vilja fotografera och lägga upp på intranätet men får låta bli eftersom jag inte har släpat med mig kamera. Skulle vilja köpa en mobil med bra och ljusstark kamera. Vad ska jag köpa? Finns det någon som är "bäst" lämpad? Vill gärna höra lite recensioner om både Iphone och andra mobilkameror. Måste väl finnas flera?
Tack på förhand.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det här kanske kan vara till hjälp?

Sen får man kanske väga in att mobilen ska användas till annat än att fotografera med också ...
 

Benjamin_widlund

Aktiv medlem
Jag jobbar som kommunikatör/webredaktör. Normalt sett fotar jag med systemkamera, men känner att det ibland finns tillfällen då man skulle vilja fotografera och lägga upp på intranätet men får låta bli eftersom jag inte har släpat med mig kamera. Skulle vilja köpa en mobil med bra och ljusstark kamera. Vad ska jag köpa? Finns det någon som är "bäst" lämpad? Vill gärna höra lite recensioner om både Iphone och andra mobilkameror. Måste väl finnas flera?
Tack på förhand.
Ingen personlig erfarenhet, men här har du en som fått fina recensioner och som ju r inriktad på att ta kort!

http://www.kamerabild.se/nyheter/övrigt/41-megapixelkamera-i-nya-mobilen-nokia-808-1.502637.html
 

Snapphane

Aktiv medlem
HTC har väl gjort en hel del underverk i sin senaste mobil med sina "ultrapixlar". annars har Sony alltid haft bra kameror, de har erfarenheter så att säga. och deras exmor ska vara bra i dåligt ljus, tycker min mobil hanterar det rätt bra (har Sony). Sony har även sålt sitt chip till Apple,så det sitter så att säga samma i iPhone som Sony, med vissa skillnader såklart (optik mm).
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
ja, själv har jag satsat på Sony, köpte den första de brandade som "Cybershot" (dvs K800i) sedan dessa har jag kört Sony och tyckt det varit rätt bra faktiskt, fast om det är det absolut bästa man kan få tag på vet jag inte, hade nog köpt en liten kompaktkamera isf
 
Jag använder Nokia Lumia 920 och den är riktigt bra. Vet inte hur den står sig mot andra, men jag är väldigt nöjd med egenskaperna i dåligt ljus. Klart överlägsen andra telefoner jag haft tidigare.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag jobbar som kommunikatör/webredaktör. Normalt sett fotar jag med systemkamera, men känner att det ibland finns tillfällen då man skulle vilja fotografera och lägga upp på intranätet men får låta bli eftersom jag inte har släpat med mig kamera. Skulle vilja köpa en mobil med bra och ljusstark kamera. Vad ska jag köpa? Finns det någon som är "bäst" lämpad? Vill gärna höra lite recensioner om både Iphone och andra mobilkameror. Måste väl finnas flera?
Tack på förhand.
Jag tycker Nokia N8 tog dom bästa bilderna.

Har haft moderna HTC och Samsung GS2/3 efter det. Men tycker ingen av dom matchar N8:an. Har sparat min N8 just för att ha i fickan som "snabbkamera".

//Benny
 

stefanannell

Ny medlem
Jag jobbar som kommunikatör/webredaktör. Normalt sett fotar jag med systemkamera, men känner att det ibland finns tillfällen då man skulle vilja fotografera och lägga upp på intranätet men får låta bli eftersom jag inte har släpat med mig kamera. Skulle vilja köpa en mobil med bra och ljusstark kamera. Vad ska jag köpa? Finns det någon som är "bäst" lämpad? Vill gärna höra lite recensioner om både Iphone och andra mobilkameror. Måste väl finnas flera?
Tack på förhand.
Har Lumia 920 och HTC one. Lumian är väldigt bra men HTC är ett par snäpp bättre.
Nog de två bästa för närvarande. Färgmättnaden i HTC one är suverän.

Lycka till
 
ANNONS