Annons

fotografera hästar?

Produkter
(logga in för att koppla)

pointzero

Aktiv medlem
vill ha så många tips som möjligt gällande fotografering av hästar. Vore trevligt om någon kunde visa lite bilder.

Tack på förhand!!
 

Zamn

Aktiv medlem
När jag var och fotade hästar på uppdrag så försökte jag nog gå på känsla mest. Hitta snygga bilder i kameran och försöka variera mycket så man har många att välja på efteråt. Ta MÅNGA bilder, många går bort pga av fel fokus och liknande eftersom dom kan springa rätt fort ibland. Här är bilderna som blev:

http://www.zapper.se/eva/

Det var bland de första gångerna jag tog på hästar och det var svårare än jag trodde, blev bara halvnöjd, men kunden blev nöjd i vilket fall som tur är.

Lycka till!
 

pointzero

Aktiv medlem
tck för tipset börjar få klämp på hur jag skall gå tillväga nu. Det är rätt facinerande hur mycket man lär sig bara genom att kolla. Jag gillade dina bilder framför allt bild nr 9 Den var intressant gjord! hur har du gått till väga?
 

Lionheart

Aktiv medlem
En bild på en helt vanlig häst med lite annorlunda Photoshop-arbete. Många har kommenterat den och verkar gilla den. Det är ju alltid kul. I övrigt har jag inte speciellt stor erfarenhet av häst-fotografering men skoj är det.
 

Bilagor

Jag arbetar som hästfotograf och de är nog bland de svåraste objekt man kan välja... I fel vinkel blir de lätt lik en älg eller så och fångar man dem rätt finns det inget vackrare motiv!

Svårt att ge några konkreta tips annat än att studera bilder på hästar och skaffa dig en uppfattning på vilka vinklar de ser bäst ut i.
Liksom i tidigare tips vill jag hålla med om att ta MÅNGA bilder, för de är snabba, de har två öron som inte alltid vinklar åt samma håll och de blundar ganska ofta... men det är jättekul att fotografera dem, så LYCKA TILL!

Om du vill se foton på hästar, så har jag en hel del på min hemsida www.fotografmattsson.com
 

Simeon O

Aktiv medlem
Fler hästbilder

Roligt att plåta hästar. Men är man ingen hästkännare får man vara beredd på en del kritik. Min syster är en hejare på hästar. Har hänt att jag visat henne bilder som i mina ögon varit fullträffar. Men icke, öronen har pekat åt fel håll och halsen har inte varit tillräckligt rak eller böjd. Men det är bara till att köra på och gå på känsla.

Har lagt ut 7 hästbilder av lite olika typ. Tycker själv om den där hästen i siluett är en del av ett träd.

http://hem.bredband.net/simoge/hastar/

Allt gott,

Simeon
 

Andreas Folkestad

Aktiv medlem
Fotograferade några hästar på sommarstället i dag. Här är en bild som inte är tekniskt perfekt för den var halvt omedveten, men den blev lite rolig ändå.
 

Bilagor

Fredrikpersson

Aktiv medlem

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det fanns en artickel i tidningen FOTO för ett par år sedan. De hade en serie med fokus på en sorts motiv var gg. segling, hästar ...

Den är läsvärd.
 
ANNONS