Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Lund??

Produkter
(logga in för att koppla)

watski

Aktiv medlem
Jag är sugen men kan inte imorgon. Däremot skall jag försöka ta mig dit en kväll nästa vecka (troligtvis onsdag då de har öppet till 21).


Johan
 

mazeson

Aktiv medlem
lördag

OK,
jag beger mig till Malmö konsthall om en timme (de öppnar 11.00), om någon vill åka eller så...

Annars får vi väl dela våra intryck istället, vid ett senare tillfälle.

Vi ses annars den 8 mars (IRL).

h/Mats
 

mazeson

Aktiv medlem
Utställningen vid Malmö konsthall -

Utställningen vid Malmö konsthall -
WHAT IS IMPORTANT?/VAD ÄR VIKTIGT?

var intressant, och utmanar ens bildseende, syftet med en bild, vad en bild är och vad bilder kan förmedla.

Det var inte bara foton, utan även ett antal installationer, varav bilden visar en. Installationer utmanar ofta mer än vad bilder kan göra.

Uställningen är väl värd att besöka, Malmö konsthall erbjuder ett härligt ljus, och utställningen har gratis inträde.

h/Mats
 

Bilagor

mazeson

Aktiv medlem
Tisdagen den 8 mars

Vid vår första BLund-träff den 15 februari så bestämde vi att träffas den 8 mars, de av oss som kan och vill.

Temat för kvällen är 'Tre Bilder', dvs all tar med sig tre bilder som vi sedan diskuterar över.


Lokal: Geocentrum I, Sölvegatan 10, ingång från Helgonavägen (sidan om Gerdahallen) i Lund.

Här är en karta: http://www.lucsus.lu.se/images/LU_Map.pdf

Tid: 19.30

Välkomna!

Ni kan väl anmäla er här, så vi vet hur många vi blir. Jag ordnar fika.


hils
Mats
 

mazeson

Aktiv medlem
svårt att få denna tråd att ligga uppe i fokus någon längre tid... därav dessa rader...

kom igen! Ses vi på tisdag?

h/mats
 

f.billqvist

Aktiv medlem
jag är på

ja för fan jag är på vart någonstans

hur ska jag visa bilder har bara digitalt eller dia
på cd

mvh
f
 

David H

Aktiv medlem
Denna gången är jag ledig (vad jag vet just nu), så jag ska försöka leta ut tre blider att skriva ut!
 

mazeson

Aktiv medlem
Bara kul om vi kan blir fler...

OK, diabildsprojektor (kan dock bara ordna småbildsprojektor) o digital projektor fixar jag.

h/Mats


En annan sak - Jag kommer att vara vid entrédörren (Helgonavägen) strax innan 19.30. Huset är låst o larmat kvällstid.
 

LarsV

Aktiv medlem
Rackarns! För egen del är jag på annat håll den kvällen - kurs som är bokad sedan länge. Men jag är på vid kommande tillfällen. Lämna info här om fortsättningen!

/Lars
 

rurp

Avslutat medlemskap
Trevlig idé. Får se om jag kan komma den 8 mars. Är annars gärna med på fotoutflykter eller bara träffas och snacka foto.

/Johannes
 

mazeson

Aktiv medlem
Då är vi sju så här långt som anmält sig till träff den 8 mars kl 19.30:

Henrik Larsson
Freddy Billquist
Johan Näsholm
Johannes Jansson
Michael Tegnér
Johan Rydin
Mats Svensson

Blir vi fler...?
 

LarsV

Aktiv medlem
Fotografi i fokus

Jag såg i dagens SDS att sammanslutningen "Fotografi i fokus" har arrangemang under perioden 5 mars-3 april.

Titta på http://www.fotografi-i-fokus.com/. Där finns en hel del att hitta på - föreläsningar och utställningar. Själv är jag intresserad av att gå på Fotoskolan i Skåne någon gång nästa helg.

Ett litet tips för er att ev prata om nu på tisdag! Kanske finns något för oss att göra tillsammans??

/Lars
 

David H

Aktiv medlem
mazeson skrev:
Då är vi sju så här långt som anmält sig till träff den 8 mars kl 19.30:

Henrik Larsson
Freddy Billquist
Johan Näsholm
Johannes Jansson
Michael Tegnér
Johan Rydin
Mats Svensson

Blir vi fler...?
japp. David Högborg skriver upp sig. Kan nu bekräfta att jag är ledig tis 8/3 19:30. Kommer infinna mig på angiven plats vid utsatt tid. ses då och där! :)
 
ANNONS