Annons

Säljer sidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Justus

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag behöver hjälp av era tränade ögon för att avgöra ifall min hemsida ( www.justusfoto.se ) är:

1) Funktionell, lätt att navigera på?
2) Säljande, tilltalar bilder, färger och texter - samarbetar de för att sälja mina tjänster?
3) Bristfällig/Överflödig? Saknar du något? Tycker du att något är onödigt?

Jag hade varit väldigt tacksam om ni ville ta en titt och säga vad ni tycker. Risa eller rosa, hylla eller såga!

Hoppas att det inte faller under "reklam"-kategorin, då detta för mig handlar om att få feedback på hemsidan snarare än att sälja.

Hälsningar
Justus
 

perstromgren

Aktiv medlem
Ovanligt fritt från "bjäfs", tack för det! Det viktigaste är kontaktinfo, bildprov och priser. Det har du fått med, tydligt och bra. Man är heller inte bortskämd med webbsajter som laddar omedelbart; härligt att se!

Om det är säljande kan jag inte avgöra, jag är inte presumptiv kund.

Per.
 

Roq

Aktiv medlem
Bra sida tycker jag. Inbjöd till att titta runt och informationen var lätt att hitta. Snyggt.
 

Segeson

Aktiv medlem
Jag blev mycket positivt överraskad.
Mycket korta laddtider, rent och snyggt, lätt att förstå.
Sidan verka även vara "up to date", jag menar studentgrejen, den är ju aktuell just nu.
Det finns kontaktuppgifter, priser och exempel, exemplariskt.
 

loidor

Avslutat medlemskap
Riktigt bra. Enda jag skulle ändra på vara att få till en enheltlighet i underheadern, som just nu har en för "hem", en för "portfolio# samt en för övriga. I övrigt riktigt bra, som sagt.
 

timofej

Aktiv medlem
Går man till portfolio och sedan till Porträtt fungerar inte länken.

Går man till Student fungerar inte länkar Fotografering och Erbjudande.

Länka loggan i vänstra hörnet i sidhuvudet till startsidan (hem). Det är nästan en standard på internet numera.

Jag skulle nog kasta om färgerna mellan den aktiva fliken och de inaktiva flikarna i huvudmenyn. För mig känns det logiskt att den aktiva fliken har samma färg som fältet direkt under den så att den känns framför de inaktiva flikarna och inte tvärt om som det är nu.

Bra sida i övrigt, smakfull och snabb.
 

JohanNyqvist

Aktiv medlem
Hej! En mycket fin och enkel sida. Snyggt och precist. En sak jag tänkte på (med bakgrund av att jag drivit företag tidigare) är att vara lite mer tydlig gentemot företag. Även om du kanske inte nu ser dem som din primära målgrupp tror jag att de kan vara viktiga att visa tydlighet mot.Att man ska höra av sig för offert är inget direkt säljande, snarare tvärt om.

Lägg upp några case som skulle kunna vara riktiga situationer, beskriv dem och prissätt. Får du sedan en förfrågan så kommer det nog aldrig att stämma riktigt med ditt upplägg, och då kan du säga att du återkommer med ett prisförslag.

Det finns aldeles för många företag som i sitt marknadsföringsmaterial menar att de "skräddarsyr" efter dina behov, vilket låter bra, men faktum är att kunden nästan aldrig vet vad dom vill ha, och vad man då utstrålar som t.ex. fotograf är att man inte vet vad kunden behöver eller vad som man som fotograf kan erbjuda. Jämför med känslan av att handla mat på en stormarknad och att gå på en resturant. Du betalar betydligt mer för resturantbesöket pga. att du slipper planera, välja, göra jobbet och allt det som man vill ha i en trevlig kväll med mat. Går du på resturant har de redan tänkt klart, tränat, förberett och gör dessutom jobbet åt dig. Värt att betala mer än kilopriset för så klart.

Jag tycker du är tydlig mot privatpersoner, även om du säkert kan vara djärvare i idéer på varför och när man kan fotografera sig. Var lika tydlig mot företagen tycker jag.

Sen kanske "tjänstesidan" kan komprimeras/ordnas lite mer. Lägg också till dina kunders hemsideadress så att du får högre ranking på sökmotorer. Du kanske också kan lägga till lite om din utrustning av samma orsak.

Hoppas mina åsikter ger nått och lycka till!

//Johan
 

Justus

Avslutat medlemskap
Tack ska ni ha allihopa!

loidor: Headern är något jag har funderat fram och tillbaka över mycket. Har kommit fram till att ha samma typ av layout som på index och portfolio, men med olika bilder/ordning för de olika sidorna. Ett litet fall av work-in-progress. Tack för din input på detta, kommer få mig att göra något åt saken.

timofej:

"porträtt"-länken i portfolion är egentligen inte funktionell, då bilderna som visas som tummar på www.justusfoto.se/portfolio.html är just själva #porträtt-sektionen. Ska fundera på om jag kan lägga upp detta på ett smartare sätt. Angående länkarna på studentsidan så är dessa kopplade till ankarpunkter på samma sida och fungerar (i alla fall i min webbläsare).

Att loggan skall länka hem är ju fantastiskt självklart. Tack för att du påpekar detta. Skall även testa att växla färgerna, tanken hade inte ens slagit mig. Får se om det ser bättre ut, eller är mer intuitivt.

Rutilusjohan:

Du har verkligen slagit huvudet på spiken. I nuläget riktar verksamheten inte särskilt mot företag - MEN det vill jag verkligen göra. Jag sitter och läser tills ögonen blöder om behovsanalyser och cases precis som du föreslår. Profilering och varumärken är något jag ska lära mig mer om. Du gör en väldigt bra liknelse med restaurangbesöket, skall ha detta i bakhuvudet.

Jag har skrivit en del texter som varit tilltänka till företagsdelen (som dessutom kommer att få en egen del, skiljd från de privata tjänsterna) men inte kommit fram till något jag är nöjd med än. Du ger träffsäker kritik som är väldigt konstruktiv, det är jag väldigt tacksam för! Tror att jag är på rätt väg med min idé - nu ska jag bara genomföra den.

Kunders hemsideadresser - bra idé, lätt att genomföra. Tänkte även se om jag kan få några kundbrev som även kan användas på företagssidan.
 

timofej

Aktiv medlem
Angående länkarna på studentsidan så är dessa kopplade till ankarpunkter på samma sida och fungerar (i alla fall i min webbläsare).
Hela studensidan ryms på min skärm (1200 punkter i vertikal led) och därmed händer det ingenting när jag klickar på länkarna. Därför trodde jag att de inte fungerade. Jag förväntade mig att länkarna skulle ta mig till en annan sida. Om det är jag som är korkad eller om designen kan förbättras kan du själv ta ställning till. ;-D
 

Grimmer

Aktiv medlem
I din portfolio så finns samma tjej med på flera bilder. Det känns för mig som kund som att din erfarenhet inte är tillräckligt stor för att kunna ha mer varierad portfolio. Försök att variera mera.

Fotas? Men jag blir ju inte bra på bild...
Bilden på tjejen under ger inte mig några bra vibbar. Kanske är det meningen så, men samma bild finns ju med i portfolion så den räknas alltså av dig som ett säljande exempel. Så känns det inte för mig.

Om man klickar på loggan så borde man komma till huvudsidan.

Tycker annars att din design är snygg, lätt och snabb. Som surfare så tackar jag dig! :O)
 

tettimul

Aktiv medlem
Om jag vill ha en familjesittning med dig så tycker jag att 250 kr i resersättning är väldigt överkomligt eftersom jag bor i Eskilstuna. Milersättning kanske är ett bättre alternativ för dig?
 

Hyland

Aktiv medlem
Håller med övriga om att det är en väldigt clean, snygg och saklig sida. Faller mig i smaken väl.

En fråga som jag skulle ställa som kund ang porträtt, nedan saxat från din sida.

"Paketet innebär 45 minuter framför kameran och du får välja vilka bilder som du vill behålla för ditt eget bruk. Bilderna levereras digitalt och med upplösning tillräckligt hög för att göra affischer."

Välja för eget bruk, alltså göra vad kunden vill, fulla rättigheter alltså?

Om jag vill ha 4 eller 9 bilder kostar det samma pris? 900:- ?

10 bilder och uppåt kostar 1100:- vilket är övre taket för antal bilder, om kunden vill ha 25 bilder vad kostar det?

mvh
Mikael
 

Justus

Avslutat medlemskap
Nu har jag fixat några av sakerna ni hade synpunkter på, loggan är klickbar, har förtydligat användandet av bilder samt lagt ett övre tak på antalet bilder, milersättning så att jag slipper gå back när jag kommer till Eskilstuna för att fotografera tettimuls familj!

In och titta igen på www.justusfoto.se och rensa er cache så att ni kan klicka på loggan när ni vill hem till index igen :D

Angående återkommande ansikten i portfolion så är detta något jag ska se över och döda några av mina bebisar (kill your darlings) och släppa fram lite variation. Detta står på listan tillsammans med dedikerad säljande företagssida samt headers.

Tusen tack igen för era kommentarer och synpunkter!
Kom gärna med mer om ni har nåt ;)
 

Grimmer

Aktiv medlem
Nu kommer man till startsidan när man klickar på loggan, bra. När jag surfar med IE6 så syns det dock ingen hand som skvallrar om detta men när jag kör med Firefox så ser det bra ut. Funkar det med IE7 så är det väl inte mycket att bry sig om, annars så kan du titta på det.
 
ANNONS