Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
So long and thanks for all the fish

Gott folk, min tid på Fotosidan är ute. Som några av er kanske märkt har jag i princip varit inaktiv de senaste månaderna. Jag kommer att ta en längre time-out och beroende på hur sidan utvecklas framöver kommer jag kanske tillbaka igen.

Jag lämnar över stafettpinnen till Anwi och Tomasz som bägge vet hur man kör Den Andra Bilden.

Jag beklagar att jag inte hinner kommentera de sista alster som saknas, men jag flyger till USA inom kort och "Den Andra Bilden - Januari" har jag sedan länge beslutat skulle bli mitt sista framträdande här.

Jag önskar er lycka till i ert fortsatta fotograferande och er utveckling - jag ser mången potential i er som deltagit i dessa övningar. Fota mera, och framför allt - fota smart!

Ha det gôtt!
Kenneth
 

mannbro

Aktiv medlem
Tråkigt att du lämnar oss, men förhoppningsvis kommer får vi se dig igen i framtiden.

Vill passa på att tacka för din uppfinningsrikedom med den andra bilden och andra intressanta, nyttiga och roliga övningar.

Ha det bra och lyssna inte för mycket på Vogon-poesi :)
 

AnWi

Aktiv medlem
Så himla synd

Kennth, det känns verkligen tråkigt. Du har skapat och drivit tråden som har odlat fram känslor hos oss som vi inte fanns.
Gett oss sömnlösa nätter blandade med otroliga lyckokänslor när man kommit i mål.

Hoppas verkligen du har möjlighet att titta in även därifrån och ligger min recension på något sätt till grund för ditt tillbakadragande ber jag hemskt mycket om ursäkt. Jag anser fortfarande att det är mej det är fel på.

Ha det jättebra i USA. Hoppas du trivs där och hör hemst gärna av dej.

/AnWi
 

anwo

Aktiv medlem
Tror inte du behöver vara orolig för din kommentar Anders.Tror inte alls Kennet har så lätt för att ta illa upp. Du sa ju bara att du inte gillar suddiga bilder, och den var ju suddig! <ler brett>

Sen kan han säkert inte hålla sig så länge...ge det ett halvår eller så :)
Sen saknar han säkert oss för mycket <hehe>
Det är i allafall vad jag hoppas.
Kanske är det nyttigt med pauser också.
På vår semester i somras noterade jag att det var skönt att ta en paus från just fotosidan, det gav tid för egna bilder att dyka upp.
 

anwo

Aktiv medlem
Jag saknar Thomas bild , har pingat honom via mejl
men vet inte om det gått fram.
Väntar med bilden som jag valde till han hör av sig.
Vi e lite sega den här månaden eller??
Eller är det bara jag som tycker så, men det verkar inte vara samma energi som förut
 

anwo

Aktiv medlem
Thomas, den bild jag analyserade åt dig har tagits bort av fotografen.
Så kan det gå! :)
Jag har pingat honom via mail och frågat om han kan tänka sig att ta tillbaka bilden.
Annars beskriver jag den i ord en gång till :)
 

laha

Aktiv medlem
Det var värst vad mycket här händer bara på ett par dagar. Mitt modem pajade, men är nu utbytt. Under tiden har Oscar flyttat och hans objektiv har fördärvat sig, Ulla har låtit gipsa sig, Jonas flyttar, gör illa sin tumme och åker på böter, Niels m fam. magsjuk, samt Kenneth emigrerar, temporärt i alla fall.
Vill bara tacka Kenneth för den här underbara tråden, och önska dig välkommen tillbaka när lusten och tiden infinner sig.
Och, alla ni andra, krya på er och ladda ordentligt inför nästa omgång.
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Ja, just det Lars...
samtidigt snackas det om att man har dåligt med filmmanus... SF snackar om detta ibland...kanske att FS istället skulle kunna bidra. Vi kanske skall utöka tråden till att skapa just filmmanus eller små noveller gällande just vanlig vardag.

Hm, har dessutom en hopplös revbensfraktur...
bara en bagatell i tillvaron men
som s m ä r t a r. :-( ;-)
 

anwo

Aktiv medlem
Ja god bättring både Ulla och Niels!!!.


Det var en dramatisk omgång på flera sätt.
Jag hittade rätt på den bilden jag analyserade åt Thomas.
Har lagt en länk i Januaritråden.
Din bild var skitläcker Thomas.
Tycker den ser ut som Werners bild fast tvärtom.
Kul tycker jag.
 

laha

Aktiv medlem
anwo skrev:
Ja god bättring både Ulla och Niels!!!.


Det var en dramatisk omgång på flera sätt.
Jag hittade rätt på den bilden jag analyserade åt Thomas.
Har lagt en länk i Januaritråden.
Din bild var skitläcker Thomas.
Tycker den ser ut som Werners bild fast tvärtom.
Kul tycker jag.
Instämmer!
 

AnWi

Aktiv medlem
Nästa omgång nalkas

Hur vill ni ha det? Vi kör väl som förut?

Finns det någon annan som vill hålla i tråden, annars kan jag göra det åtminstonde ett tag framöver.

/AnWi
 

Goofball

Aktiv medlem
Du får gärna hålla i tråden för min del. Jag kan mycket väl tänka mig att ta en månad eller så om det skulle behövs, men först om någon månad i så fall.
 

mannbro

Aktiv medlem
AnWi skrev:
I'll do my best...

/AnWi
Jag tror att du kommer att fixa det på ett utmärkt sätt.

Själv känner jag inte riktigt att jag har tid, så jag är jättetacksam så länge jag slipper ;-)

Jag kommer dock att ha möjlighet att avsätta tillräckligt med tid för att kunna delta i kommande omgång.
 

anwo

Aktiv medlem
Tycker också vi fortsätter.
Och jag tror du kan hantera det alldeles utmärkt Anders!
Har snålt om tid för tillfället...fast vem har inte det....men aillafall......jätteglad för att du driver det vudare.
Se till att hojta när du vill ha hjälp eller vill bli avlöst.
 

Tomasz

Aktiv medlem
Go Anders!
Jag var visst också nämnd som arvtagare, och jag ställer gärna upp. Men just nu har jag väldigt mycket att göra, så det är ju kanon om du tar det Anders.
Ska försöka vara med i februariomgången i alla fall, åsså har jag lite bildkommenterande att göra, den senaste kommentaren jag skrev var i december :-(

Ha det gott! /Tomas
 
ANNONS