Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

regplåtar vid fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

PeBro

Aktiv medlem
Om man inte gillar vita fläckar i bilden eller att fejka numret så att det med lite otur kan leda till en annan bilägare kan man ju göra som jag gjort i denna bild. Uppenbart inte ett riktigt regnr, samtidigt som det inte stjäl uppmärksamhet från bilden i övrigt. Enkelt också att klippa ut och klistra in då det automatiskt har rätt perspektiv. Ett sekundjobb i PS.
Så kan man väl ändå inte göra, jag gillar ju min bil!
 

Bilagor

tompa86

Aktiv medlem
Enklast tycker jag ändå måste vara regskylt från t.ex showplate.se då dom inte kostar mer om 200kr ca.

Då slipper man redigera regskyltar och spar massor med tid vid redigeringen.
 

bilbilder.se

Aktiv medlem
Enklast tycker jag ändå måste vara regskylt från t.ex showplate.se då dom inte kostar mer om 200kr ca.

Då slipper man redigera regskyltar och spar massor med tid vid redigeringen.
Låter nästan som att du har en kalkyl på det här. :D Jag tror helt ärligt att det tar längre tid att skifta ut regplåtarna på alla bilar man fotar än att redigera bort plåtarna.
 

tompa86

Aktiv medlem
Låter nästan som att du har en kalkyl på det här. :D Jag tror helt ärligt att det tar längre tid att skifta ut regplåtarna på alla bilar man fotar än att redigera bort plåtarna.
Dubbelhäftande tejp är underbart....
bara att sätta den egna skylten över orginalskylten så är det problemet borta.

Sen om det tar 2 min extra när man väl fotar tycker inte jag gör nått med tanke på att det tar ett par timmar att fota
 

RPW

Aktiv medlem
Jobbar som fotograf åt ett par biltdningar. De få gånger jag inte tar med skyltar är då det är uppenbart att bilens utförande inte stämmer överens med uppgifterna i registeringshandlingarna eller då skylten misspryder bilen.
 

AlmJ

Medlem
Tycker det funkar bra att göra det efteråt, antingen smetar man ut det vita på skylten så hela blir vit, eller så tar man och markerar det som ska döljas på skylten och väljer färg från en bit av skylten och sen häller ut det i markeringen. Lite klöddigt skrivet men hoppas ni fattar.
 

Ravestream

Aktiv medlem
Jag brukar kolla vad ägaren av bilen tycker, men tror det är lite överdriven hysteri med att ta bort nummerplåten på alla bilder.

Någon skrev att risken ökar markant, hur vet man det ?
 
ANNONS