Annons

Scandinavian Photo.

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Är väl inte så mycket att tjafsa om. Om man kan visa att man lagt beställningen innan dom ändrade infon eller att man inte godkänt någon orderbekräftelse som säger något annat än det man trodde sig beställt så får dom väl antingen skicka det som fattas eller låta köpet gå tillbaks.

Tycker också att det kan bli lite lustigt att starta trådar om allt möjligt. Snart finns krisgrupper på FS för allt från dåligt bemötande i butiker till taskiga bildkommentarer. Om trådskaparen redan gjort ovanstående och trotts detta fått nobben, så är det givetvis en annan sak.

Jag skulle tro att dom inte medvetet försökt blåsa någon, utan det är säkert ett misstag som begåtts av någon. I dagens konkurrensutsatta internetvärld skulle det vara direkt självmord att gå ut med en annons och sedan skicka något annat utan att detta var överenskommet med köparen.
 

blenda12

Aktiv medlem
En fråga till...hur kan jag bevisa att det stod annorlunda tidigare på sidan då jag saknar utskrift och säljaren på SP säger i telefon att det omöjligt kan ha ingått??!!

Räcker det som bevis det du kunde bifoga Thomas Ahlbom?

Orsaken till att jag startar en diskussion om detta är ju givetvis därför att SP ej vill hjälpa min bror och ej tror honom. Vill ej att fler ska råka ut för samma sak.
 

Lärfars

Aktiv medlem
blenda12 skrev:
Tycker inte ni andra att et ändå är lite märkligt, eller är jag bara besvärlig kund?
Jag tycker inte att du är en besvärlig kund. Jag kan inte förstå att folk tycker att detta är acceptabelt. Jag skulle tycka att du var en besvärlig kund om du skrev inläggen här utan att först kontaktat leverantören, men som jag har fattat det så har du gjort det, och dom säger att du inte kommer att få det som beställts? Däremot får du en kompensation på några hundra för att dom INTE gjort något fel?

Om jag beställer något så är det väl självklart att allt ska levereras, eller är jag en jobbig kund då??

Om jag beställer ett D80 kit med 18-70 + batterigrepp så vill jag har en D80, ett 18-70 och ett batterigrepp. Hade det varit ok om även objektivet saknats och dom tagit bort det från annonsen?
 

Martin-B

Aktiv medlem
Vad jag vet så är det olagligt att bete sig på detta viset. Står det klart och tydligt vad du beställer och du betalar för detta så ska du ha grejerna punkt slut.

Har dom gjort ett misstag får dom betala för sig och inte bråka om 1200 som är en struntsumma för ett stort företag som SP.

Jag skulle kontakta en advokat som skickar ett brev till dom och förklarar hur det ligger till. Jag lovar att du får ditt batterigrepp nästa dag.
 

F1n

Aktiv medlem
Martin-B skrev:
Man lär väll gå +- noll men håller man hårt på sina principer så är det värt det enligt mig.
Principer skall man ha..

En tanke angående problemet i tråden...brukar inte SF skicka ut en mailbekräftelse på beställningen (där det står exakt vad man beställt) ?

Hursomhelst hoppas jag att ev. problem för trådskaparen ordnar sig till det bästa, min egen erfarenhet av SF har hittils endast varit goda.

Mvh Björn
 

Rempe

Aktiv medlem
Förstår inte argumentingen från några medlemmar här:

Har du beställt en produkt ska du givetvis få det du beställt. Och det är vänligt av dig att upplysa oss om att det inte gick rätt till. Det är ju av den anledningen som vi söker oss till butiker och försäljare som är schysta mot kunden. Logiken är enkel, bra försäljare får fler kunder.

Sedan är det alltid intressant med medlemmar som blir irriterade över trådskapare och skriver långa inlägg om det.

Själv skulle jag nog aldrig orka skriva i alla inlägg om de är bra eller borde läggas ner. Verkar väldigt tidsdödande.

Kämpa på med batterigreppet!
 

tormig

Aktiv medlem
Martin-B skrev:

Jag skulle kontakta en advokat som skickar ett brev till dom och förklarar hur det ligger till. Jag lovar att du får ditt batterigrepp nästa dag.
SP har nog också pratat med advokater, så här står det under köpvilkor: "Vi reserverar oss också för felpublicerade priser".

Det är bara slöseri med pengar att försöka bussa en advokat på dem, den enda som tjänar på det är advokaten (om denne inte är hygglig nog att avråda med en gång).
 

Dajo

Aktiv medlem
tormig skrev:
SP har nog också pratat med advokater, så här står det under köpvilkor: "Vi reserverar oss också för felpublicerade priser".

Det är bara slöseri med pengar att försöka bussa en advokat på dem, den enda som tjänar på det är advokaten (om denne inte är hygglig nog att avråda med en gång).
Från det att man bekräftar köpet kan man itne längre hänvisa till några egna bestämmelser.

När man bekräftar en beställning så ingår man ett avtal om att sälja en viss vara till ett visst pris.

Telia fick bita i det sura äpplet för några år sedan emd en telefon som dom glömt att lägga på momsen när dom sålde den via nätet.

Något liknande "drabbade" även Lappower.

Så har man bekräftat beställningen så är det bara att leverera.
 
Senast ändrad:

Lärfars

Aktiv medlem
Datorbutiken.com råkade lägga ut en hårddisk för 1 kr för ett antal år sen, dom bet också i det sura och levererade. Då tror jag ändå att beställaren hade högre tolerans för utebliven leverans än vad trådskaparen bör ha.
 

hornavan

Aktiv medlem
Jag undrar varför köparen av paketet inte har lämnat igen det?
Han har ju full returrätt.
Varje mynt har två sidor.
 

Dajo

Aktiv medlem
hornavan skrev:
Jag undrar varför köparen av paketet inte har lämnat igen det?
Han har ju full returrätt.
Varje mynt har två sidor.
Kanske för att han vill ha det han har beställt?
Det kanske inte finns något lika förmånligt paket att köpa idag.
Han kanske har börjat använda kameran.
osv...
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
blenda12 skrev:
Hej!
Visst kan alla butiker göra fel. Men att ha ett erbjudande som gjorde att bestlningen föll på SP,(De var billigast på D80,Nikon 18-70 samt batterigrepp).Efter någon dag så ändrade de annonsen på sin sida till att ha samma paketpris utan batterigrepp.

Vilket ochså skickades. Tyvärr så kontrollerade inte brorsan mer än att orderbeloppet stämde med beställningen.

En såpass stor firma som SP måste ju ha logg på sina rättningar av sidan, och jag har aldrig någonsin varit med om en leverantör som inte stått sitt kast för vad man uppgivit, om det inte är ett helt orimligt pris.

Men till saken hör att min bror ej ids bråka med dem, han har mailat utan svar och fick erbjudandet om dessa 245 SEk vid samtalskontakt då mailet ej besvarades.

Nog om detta är man inte nöjd så är det ju enkelt att visa sitt missnöje med att handla på andra butiker...finns fler som vill tjäna pengar på detta område..

Skriver just för att jag vart hemskt förvånad över att man inte kan kolla på SP vad man erbjudit. En ursäkt hade räckt.

/Magnus
Har du orderbekräftelsen? Den är nog din enda chans. De kanske har kvar den i sitt system om du har tur. Men de har inget större skäl att hjälpa dig nu kanske.
 
scandinavian photo

Hej Magnus, alla kan vi göra misstag och det har vi uppenbarligen gjort i vår text på vår hemsida.

I detta specifika fall har vår säljare i ett tidigt skede haft kontakt och dialog med din bror som gjort beställningen och i samförstånd med honom kom vi överens om den ersättning som din bror var belåten med.
Vi har idag på nytt sökt din bror för att återigen undersöka om det finns oklarheter.

Det är väldigt lätt att skriva av sig i olika forum via mail utan hänsyn till konsekvenserna istället för att ringa och framföra sina önskemål då vi strävar efter att vara en komplett och trovärdig leverantör och givetvis måste lyssna och ta lärdom av våra kunderfarenheter.

Mvh Jesper Stenström, Platschef o inköpschef Scandinavian Photo Bankeryd
 

perstromgren

Aktiv medlem
Re: scandinavian photo

Jesper Stenström skrev:
I detta specifika fall har vår säljare i ett tidigt skede haft kontakt och dialog med din bror som gjort beställningen och i samförstånd med honom kom vi överens om den ersättning som din bror var belåten med.
(min emfas)

och

Magnus skrev
De nekar till att ha gjort något fel och är inte villig att gå med på annat än att ge 245 SEk i rabatt vid nästa order.
Detta ger två olika bilder av samma konversation, inte ovanligt.

Per.
 
ANNONS