Annons

Cyberphoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
En annan fråga dök upp i mitt huvud. Eftersom jag beställer till min firma, ska man förmånsbeskatta chokladen?

Är det någon som har koll på skattereglerna kring det, finns det ett fribelopp??
vaddå choklad, det är ju embalage - min firma ska väl inte bli ekonomiskt lidande för att CP väljer att fylla ut kartongen med choklad istället för frigolit?! Förövrigt är jag övertygad att Bounty har den bästa stötupptagningsförmågan, klart bättre än Twix.

Per (helnöjd CP-kund sen länge!)
 

Jeppe

Aktiv medlem
vaddå choklad, det är ju embalage - min firma ska väl inte bli ekonomiskt lidande för att CP väljer att fylla ut kartongen med choklad istället för frigolit?! Förövrigt är jag övertygad att Bounty har den bästa stötupptagningsförmågan, klart bättre än Twix.

Per (helnöjd CP-kund sen länge!)

Det har du ju naturligtvis helt rätt i. Dessutom är det ju faktiskt miljötänk också. Frigolit är som vi alla vet, restavfall. Choklad är organiskt och omslagspapper och kartong är 100% återvinningsbart.

Jag håller med om att den kemiska sammansättningen av Bounty har klart bättre stötupptagningsförmåga än övriga, då dessa har en betydligt högre densitet.

Jag kommer föreslå för Cyberphoto att de använder just choklad som stötupptagande embalage i fortsättningen. Jag har tillräckligt med frigolitchips hemma nu. Ja, jag kan t.o.m betala någon krona extra för att de tänker på miljön i detta fall. Chokladen äter man på fotoutflykten, så den förbränns ju ändå och ingen viktökning kommer således att ske.
 

Jonas Nylund

Aktiv medlem
Synd bara att Cyberphoto helt har ratat gamla Nikon 50/1.4:an.
Står i fagorna att köpa en, men nu har jag fått problem med var jag ska köpa den, eftersom Cyberphoto inte säljer den längre.

Ujujuj, det är inte lätt att vara en trogen kund ;)
 

perabl

Ny medlem
Cyberphoto

Jag hittade Cyberphoto på våren 2006 när jag skulle handla telekonverter till min dåvarande kamera. Sökte på nätet, och de var billigast i Sverige. Och jag föredrar svenska företag, med tanke på om jag ska bli tvungen att returnera eller liknande.
Sedan dess har jag köpt en hel del kamerautrustning, och ALLT har jag handlat hos Cyberphoto.
Till och med när jag skulle sälja mina gamla kameror skrev jag till Cyber och rådfrågade dem om vilket pris jag kunde begära. Fick svar även på detta. trots att de egentligen inte tjänade någonting alls!
Jag är i alla avseenden fullt nöjd med Cyberphoto! Deras agerande gentemot oss kunder gör att de knappast behöver någon annan reklam.

Per L (Jag föredrar också Pigall, eller Japp)
 

Formel1

Aktiv medlem
Jag ansluter.......

Även jag tycker att Cyber sköter sig bra och ger den service som vi kunder förväntar oss !
Har tröttnat på alla "kan ta hem" butiker och betalar gärna några ören mer om allt funkar. Beställde nyligen objektiv o lite annat smått o gott som skickades med posten och jag hade grejerna en o enhalv dag senare, bra !
Och choklad är ju alltid trevligt så risken är väl stor att Cyber levererar till mej även nästa gång det är dags.
 

bengt-re

Aktiv medlem
Lite strul onekligen - har order som legat i en månad. Trist att betala för prylar som de inte levererar. Fans i lager stod det när jag beställde, men tydligen var det slut och förskottsbetalar man så får man vänta... och vänta.... och vänta...
 

Jonas Nylund

Aktiv medlem
Lite strul onekligen - har order som legat i en månad. Trist att betala för prylar som de inte levererar. Fans i lager stod det när jag beställde, men tydligen var det slut och förskottsbetalar man så får man vänta... och vänta.... och vänta...
Wow, det måste vara första och enda gången Cyberphoto slarvat med en leverans. Du måste haft en riktigt dålig dag ;)
 

Matkamies

Aktiv medlem
Men Cyberphoto är tyvärr en "kan ta hem"-butik när det gäller objektiv och tillbehör som passar Sony.

Tyvärr så kan ju inte firmorna ligga inne med hela sortimentet.
Man kan nog inte låsa upp alldeles för mycket kontanter(gods) i lager samt så borde det även vara en försäkringsfråga.

Beställde ett lite dyrare Canon-objektiv som dom sällan har i lager, det stod att det skulle ta 21 dagar att få den levererad. Fick den på 10 dagar och då tog ändå leveransen 5 dagar upp till Kiruna.

/Matkamies
 

bengt-re

Aktiv medlem
Jag håller med om att de är oftast är bra, men det klickar inte varje gång. Dessutom så stör det mig att de säljer uppgifterna på vad jag köpt till någon försäkringsnasare - slutar de inte med det så börjar det nog bli dax att leta efter en annan leverantör.
 

Lärfars

Aktiv medlem
Jag beställde en kamera åt en kompis via Cyberfoto och skrev på skoj i meddelanderutan att jag ville ha en Bounty. När hon fick paketet så låg det en lapp med att dom tyvärr inte hade någon Bounty men hoppades att någon av dom 4 andra sorterna dom skicka med skulle duga! :)
 

Matkamies

Aktiv medlem
Jag håller med om att de är oftast är bra, men det klickar inte varje gång. Dessutom så stör det mig att de säljer uppgifterna på vad jag köpt till någon försäkringsnasare - slutar de inte med det så börjar det nog bli dax att leta efter en annan leverantör.
När man beställer finns det en ruta som man kan "avklicka" om man inte vill ha försäkringserbjudande.
Någonting som jag uppmärksammade vid min senaste beställning. Har även jag fått dessa erbjudanden vid tidigare beställningar.

/Matkamies
 

amb01

Aktiv medlem
Kan bara hålla med om att Cyberphoto levererar på alla fronter! Har handlat alla mina kameror/tillbehör hos dom och jag tycker dom har bra priser på grejerna. Men jag betalar gärna någon hundring extra om så skulle vara fallet för att få ta del av deras trevliga bemötande och service.=)
 

Puttekula

Aktiv medlem
Jahaja, då var den första besvikelsen med CP kommen. Efter att ha beställt en Tamron 180 macroglugg som ny företagskund så kom paketet efter 2 arbetsdagar.... Dessutom utan Twix!!! Hur kan dom....?? Hur länge ska man behöva vänta? Var e min Twix...!?


Tack CP för kvalitet med både leverans och objektiv...!!
 
ANNONS