Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobba hos Kungsfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

werme

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att jobba som skolfotograf åt Kungsfoto?
Är det något att satsa på?
 

stinaekelund

Ny medlem
hej

Är det någon som har erfarenhet av att jobba som skolfotograf åt Kungsfoto?
Är det något att satsa på?
Hej Werme,

Jag har inte jobbat som skolfotograf men med barn en hel del vilket kan vara stökigt :) Dock ar det ngt att rekomendera. Fragor du maste stalla dig ar har du behov av jobbet/pengarna? ALLT ar erfarenhet kom ihag det och du lar dig alltid nagot nytt OCH du kan alltid sluta. Sedan vad som kravs tekniskt men det ar inte sa svart. det du inte vet kan du lasa dig till eller studera dig till...eller sa kanske du kommer ihag hur det gick till nar du sjalv gick i skolan :) ?

Tank pa arbets tider och hur mycket du ar betald.

VAR GLAD men STRÄNG....

Jobbar som filans sa jag har aldrig jobbat under "struktur" pa det sattet sa det ar de raden jag kan ge dig...

MVH Stina Ekelund
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag jobbar åt Kungsfoto och kan verkligen rekommendera dem som arbetsgivare. I mina dagar har jag jobbat åt olika skolfotoföretag.

Det som är bra med Kungsfoto är att de flesta fotograferna är återkommande från år till år. Det gör att Kungsfoto har en stor samlad kompetens jämfört med företag som bara har nya fotografer varje år. Jag började jobba åt dem 1999 och känner mig väldigt trygg tillsammans med företaget.

Om du får jobbet kommer du hamna i ett bra gäng där de flesta känner varandra sedan gammalt. Lönen är bra och arbetstiderna är bra.

/Per
 
ANNONS