Annons

Rösta - dina erfarenheter av piratbatterier!

Produkter
(logga in för att koppla)

Vilka är dina erfarenheter av piratbatterier i digitalkameror (system eller kompakt)?

  • Använder/har använt det med bättre, samma eller försumbart sämre resultat än orginal.

    Röster: 124 65.3%
  • Använder/har använt det med påtagligt sämre resultat än orginal.

    Röster: 35 18.4%
  • Använder/har använt det, och råkat ut för skada på kameran pg piratbatteriet.

    Röster: 0 0.0%
  • Använder inte piratbatterier

    Röster: 35 18.4%

  • Totala väljare
    190

ErlandH

Aktiv medlem
Jag tycker inte heller att Testfakta gör ett bra jobb att utse vinnaren som verkar ha varit Bliv-batteriet. Det är ju mycket dyrare och knappt bättre (?) än IKEA:s batteri.
Nja, som jag fattade det är färgmarkeringen till för att visa vem som har beställt testet. Det står ju "Uppdragstest" i stora bokstäver på en platta i samma färg.
 

keckax

Aktiv medlem
Sitter ett "Varta"-batteri (49kr) i min D70. Funkar kanon. Samma märke sitter i min Volvo (bäst i test).

/K
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Nja, som jag fattade det är färgmarkeringen till för att visa vem som har beställt testet. Det står ju "Uppdragstest" i stora bokstäver på en platta i samma färg.
Ja det stämmer. Jag får ändra mig. Jag läste på lite mer och insåg att det var ett "uppdragstest" från just den batteritillverkaren/återförsäljaren.
 

Walski

Aktiv medlem
Jag har använt piratbatterier sen 2006, och jag har till och med tre stycken kvar från 2006. De fungerar mycket bättre än mitt originalbatteri från samma år. Dessvärre vet jag inte vilket märke det är på dem, det står bara "BP511 for Canon" på dem.

Jag har också ett NP-E3-piratbatteri, som dock är rätt kasst, men det är även originalbatteriet.
 

Jukkah

Aktiv medlem
Har haft båda pirat- och originalbatterier i mina Canon 300D & 30D, har inte märkt någon skillnad alls med kvalitet eller batteritid.
 
ANNONS