Annons

"Bildspel" för panorama

Produkter
(logga in för att koppla)

FoMaOl

Ny medlem
Hej
Jag har gjort ett 360-panorama och söker ett program för att göra en "loop". Alltså en kontinuerlig slinga som visas i ett fönster. Vad finns det för programvaror för detta? Gärna gratisprogram, jag kommer inte syssla så väldigt mycket med detta.
Tacksam för hjälp
/Martin
 

mioh

Medlem
Jag använde DVD slideshow GUI när jag gjorde mitt senaste bildspel.
http://download.videohelp.com/tin2tin/index.html

Anledningen till att jag använde just det programmet var att jag bland annat hade med panoramabilder som jag ville ha möjlighet att panorera. Det var inte speciellt svårt att förstå sig på programmet och det blev ett riktigt bra slutresultat tillslut. "Tillslut" för att när det blev många bilder, rörelser och övergångar i projektet blev resultatet flertalet långa "svartskärmar" mitt i bildspelet. (Version 0.9.4.1) Lösningen efter flertalet olika försök blev att göra fyra kortare filmer/exportfiler som sedan i datorns mediaspelare spelades upp i rätt ordning.

Programmet skapar alltså en videofil (mp2, mp4 eller avi) som sedan spelas upp i valfri mediaspelare som då ställs in att loopa videofilen. Kan nog bli ett hack just vid omstarten av videofilen men fördelen är att det inte krävs någon speciell programvara i datorn man ska visa panoramat i. Vilken mediaspelare som helst som har "loop-möjlighet" funkar.
 

FoMaOl

Ny medlem
Tack ska ni ha.

Tack för att ni tog er tid att svara på mitt inlägg. Jag skall testa era förslag inom det snaraste.
 
ANNONS