Annons

Pentax över axeln

F.Eliasson

Aktiv medlem
har börjat lufta MX´en laddad med diafilm, med minst sagt blandat resultat,som jag postat i en annan tråd.
Här är iaf ett par ok skott. Tyresta nationalpark för ett par veckor sedan.
 

Bilagor

jido

Aktiv medlem
Åh, jag ÄLSKAR det där bandet. grym kväll, gissar jag? :)
Sjukt bra, faktiskt. Och Orup gick upp på scen och rev av ett par gamla låtar med grabbarna, så det var värsta öset. Dom lade för övrigt upp några av mina bilder på sin Fejjansajt igår, så ni kan se dem där om ni vill. Alla utom den på den dansande tjejen är tagna med K-5 och FA31mm Limited. (Tjejen med Ricoh GRDIII)
 

Gimbal

Aktiv medlem
Wow! Har du någon länk till en större version? EXIF? Jag funderar på att köpa GPS-enheten också. Funkar den bra?

Mvh Pär
En större finns här http://web.comhem.se/gimbal/pic/andromeda_v1.jpg
Exif finns inte längre eftersom bilden är ganska hårt behandlad, det är egentligen 11st bilder a 30sec stackade i deepskystacker. Men som sagt 30sec, bländare 3.5 (fullt öppet på det objektivet) iso 1600.

O-gps1 funkar bra (men inte perfekt), utan hade max exponering varit ca 2-3sekunder så då är 30s en rejäl förbättring. Å andra sidan hade jag gärna kört 60 sekunder men det blev inte bra (då). Ibland går det väldigt bra, ibland går det sämre. Mycket verkar hänga på den kalibrering man bör göra innan och vilken vinkel man sen skjuter i. Möjligen finns det bättre tekniker att kalibrera på än vad jag kommit på.
 

Björkhult

Aktiv medlem
En större finns här http://web.comhem.se/gimbal/pic/andromeda_v1.jpg
Exif finns inte längre eftersom bilden är ganska hårt behandlad, det är egentligen 11st bilder a 30sec stackade i deepskystacker. Men som sagt 30sec, bländare 3.5 (fullt öppet på det objektivet) iso 1600.

O-gps1 funkar bra (men inte perfekt), utan hade max exponering varit ca 2-3sekunder så då är 30s en rejäl förbättring. Å andra sidan hade jag gärna kört 60 sekunder men det blev inte bra (då). Ibland går det väldigt bra, ibland går det sämre. Mycket verkar hänga på den kalibrering man bör göra innan och vilken vinkel man sen skjuter i. Möjligen finns det bättre tekniker att kalibrera på än vad jag kommit på.
Tack för infon och länken! Tomten får nog komma hit med en O-GPS1 i säcken!

Mvh Pär
 

VisualD

Aktiv medlem
Jag tycker det var en riktigt vacker bild. Kanske inget att trycka upp på en canvas modell större men så där är den härlig.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Ingen vacker bild kanske.
Stannade kl 05 i Lördags och kollade in vad som
låg på vägen. Trodde det var en hund eller möjligen
en vildsvinskulting, men enligt Fotosidans experter
en Kanin. Kanske en Lo som tagit huvudet.
 

Bilagor

ANNONS