Annons

Bildspel - finns någon efterfrågan på det

Produkter
(logga in för att koppla)

kentronny

Avslutat medlemskap
Jag har skaffat mig ett mycket trevligt bildspelsprogram (Proshow Gold). Ni som håller på med bröllopsfotografering, brukar ni erbjuda er kunder ett bildspel också? Finns det ev. efterfrågan på en sådan produkt?

Jag kan tänka mig att vara med som "mingelfotograf" under kvällen och ta bilder på gäster, brudpar, servering mm, och sedan göra ett bildspel på kanske 100-200 bilder, med trevlig musik i bakgrunden.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Det låter väl som en utmärkt idé tycker jag. Har själv gjort ett bildspel med just Proshow till ett brudpar och det var mycket uppskattat.
 

Bryggarn

Aktiv medlem
Har inte gjort det på just bröllop, men väl på en släktträff fullt i storlek med ett bröllop och det blev mycket uppskattat.
Tänk bara på det här med upphovsrätter om du ska använda musik, särskilt viktigt om du ska ta betalt för din produkt.
 

Indy

Aktiv medlem
Jah har presis gjort ett från ett bröllopp, med samma program som du använder. Nackdelen var att jag använde provversion och en gul rand går över nederkant på bild.
Hälsar Lasse
 

growingart.se

Aktiv medlem
Uppskattat av kunder? Eller uppskattat? Jag skulle gissa att bildspel mer ger intäkter i samband med föredrag, och kanske knappt det.
 
ANNONS