Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sync cord; S6 socket till Sea&Sea blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias T

Avslutat medlemskap
Hej alla, letar efter en alternativt två TTL sync kablar till mitt analoga Seacam F100 hus med S6 sockets.

Jag vill använda mig av 2 Sea&Sea YS120 blixtar, hittar dessvärre inga kablar.

Någon som vet var man kan få tag på dessa.

Mvh Mattias
 

Sportdykare

Aktiv medlem
Hej alla, letar efter en alternativt två TTL sync kablar till mitt analoga Seacam F100 hus med S6 sockets.

Jag vill använda mig av 2 Sea&Sea YS120 blixtar, hittar dessvärre inga kablar.

Någon som vet var man kan få tag på dessa.

Mvh Mattias
Hej Mattias!
Jag vet inte riktigt vilken typ av kontakt som finns på Seacamhus, men om det är Nikon, som på de flesta SLR-hus (i stort sett alla utom Ikelite) så behöver du en Sea & Sea sladd med 4-pols kontakt på ena ändan (den som kopplas till blixten) och 5-polskontakt på den andra, den som kopplas till huset. Jag har en kontakt i Florida som säljer sådana begagnade sladdar till överkomliga pris. Jag har själv nyligen köpt 3 st av honom, alla i mycket bra skick. Maila mig på john.gulliver@ebox.tninet.se om du vill ha hans e-postadress.
 
ANNONS