Annons

Oljeporträtt

Produkter
(logga in för att koppla)

arkadia

Aktiv medlem
Hej,
jag har en kund som vill gärna föra över mina porträtt till en oljemålning. Är det någon som känner till ett företag som gör detta?
Sverige eller utomlands?

Tack för alla tipps.

Cornelia
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Hon menar nog att skriva ut på en canvasduk, det finns det många som gör. Det blir riktigt bra!

Testa att googla, men t.ex. extrafilm, fujifilm och så vidare gör det.
 

arkadia

Aktiv medlem
Hej,

nej inte skriva ut på en canvas duk, men det finns företag som målar av porträtt som man gjorde en gång i tid och det är oljefärgarna de använder. Under tiden har jag hittad några företag i tyskland men ej i Sverige än.



Hon menar nog att skriva ut på en canvasduk, det finns det många som gör. Det blir riktigt bra!

Testa att googla, men t.ex. extrafilm, fujifilm och så vidare gör det.
 

aliceiunderlandet

Aktiv medlem
Konstnärsstuderade å hobbykonstnärer m.m

Du kan leta lokalt efter mindre kända konstnärer å fråga vad de tar för att göra en sådan tavla efter foto. Det finns många som är duktiga även fast de inte kan leva på det och därmed kan tänka sej göra det för ett mindre pris än de som försöker leva på det.

Själv skulle jag även njuta mer av tavlan om jag vet vem som gjort den.
 

arkadia

Aktiv medlem
Tack så mycket

Hej,

tack så mycket, det var en bra idé men en nära konstnär. Ska leta runt.

Ciao ciao
Cornelia
 

Gurrah

Medlem
I princip samtliga "spelare" i den branshcen skickar allt dom påstår sig göra själva till Kina eller Thailand där det görs hur billigt som helst.

Och inbland inte speciellt bra.

Jag såg på de sidor som var länkade här, och på deras exempel... mnjaee... färgerna stämmer inte... och överlag ser det egentligen sanslöst billigt ut...

jag skulle kalla det för bondfångeri... Konst är det INTE beroende valet av material... taskig illustration på sin höjd...


Hej,
jag har en kund som vill gärna föra över mina porträtt till en oljemålning. Är det någon som känner till ett företag som gör detta?
Sverige eller utomlands?

Tack för alla tipps.

Cornelia
 

Rommel

Avslutat medlemskap
I princip samtliga "spelare" i den branshcen skickar allt dom påstår sig göra själva till Kina eller Thailand där det görs hur billigt som helst.

Och inbland inte speciellt bra.

Jag såg på de sidor som var länkade här, och på deras exempel... mnjaee... färgerna stämmer inte... och överlag ser det egentligen sanslöst billigt ut...

jag skulle kalla det för bondfångeri... Konst är det INTE beroende valet av material... taskig illustration på sin höjd...
Håller med. Det är bättre att ge bilden mer färgmättnad och/eller lite tonemapping och sedan beställa den på en canvasduk. Så gjorde jag och det blev susen och mkt billigare.

/Stefan
 
ANNONS