Annons

HUr mycket kanman redigera??

Produkter
(logga in för att koppla)

scarfaze

Avslutat medlemskap
Jag e helt novis inom foto o redigera.

Jag har dock en bild som jag gillarskulle vilja ta bort en grej.
Min fråga e hur mycke kan man redigera??

Bifogar bilden .
Det jag vill ha bort e han som håller i hästen
Går det eller det e för svårt
Har aldrig redigerat något
HA ringa adobe elelr lightroom eller va det nu heter.

Tack för era svar
 

Bilagor

jagarbosse

Aktiv medlem
det som underlättar är att det är en relativt "ren" backgrund, dvs få färger på himlen samt att gruset är bra.

jag har inte sysslat mycket med redigering, men i korta drag skulle jag vilja säga att det skulle ta tid att få bilden perfekt, iom att han tar upp så mycket plats, men det skulle säkerligen gå rätt hyffsat lätt att få till det, då du har 3 platser att klona på:

himlen, buskaget och gruset.

men jag låter någon erfaren uttala sig.
 
Senast ändrad:

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Min åsikt är att det går att göra, men det är inte värt tiden det skulle ta. Åtminstone om du vill ha ett resultat på vilket det inte syns att du retuscherat bort personen i fråga.
 

tannler

Aktiv medlem
Det räcker inte med att plocka bort mannen från bilden. Grimskaftet måste justeras så att de inte ser ut som av ståltråd och de klonade områdena måste ges samma detaljrikedom OCH oskärpa som i den övriga bilden.
 

scarfaze

Avslutat medlemskap
Så duktiga ni är!!!!!!!!!!!

Okej jag gjorde ett försök med den lilla ändå. Det går ju att få det trovärdigt ändå.
va bra den blev!!!
Det gick o det ser ju bra ut oxå!!

Tusen tack för att ni har sysselsatt er med detta!!!

Nu vet jag att det går.
Vilka program använder ni???
 

snowbear

Aktiv medlem
Man kan göra dom mest fantastiska redigeringarna du kan tänka dig! att klona bort en människa är en bagatell för den som kan!. med betoning på "kan"
 

tannler

Aktiv medlem
Det finns tjänster på nätet som för en mindre summa pengar kan hjälpa Dig med att lägga en sk. urklippsmask - ex.vis clippingprovider.com.
 

MegaMike

Aktiv medlem
Med en högupplöst version skulle det ta ca 30-40 minuter att ta bort han som håller i hästen utan att det skulle märkas att nån petat i bilden. Om man pysslat med retusch på professionell nivå d.v.s. Om man inte har det kommer det synas rätt tydligt i resultatet dessvärre. Ladda ner en 30-dagars testversion av photoshop och se det som ett ypperligt träningstillfälle :)
 
ANNONS