Annons

Trasig spärrknapp...

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Råkade precis ut för att knappen som frigör spärren på huvudströmbrytaren utan synbarlig anledning för i en massa bitar. Måste rimligen vara fel i monteringen eller liknade så att det blivit spänningar. Det är en plastbit som är skruvad underifrån, det känns som det kunde varit något stabilare konstruktion med tanke på att den används en del.... Någon annan som råkat ut för detta ?

Nåväl - en provisorisk reparation löser problemet de närmaste dagarna tills jag kan lämna in kameran men det känns dåligt på en i övrigt så bra kamera.
 

janc

Aktiv medlem
Brytaren/vredet verkar hur stabil som helst. Eftersom själva spärrarmen med skruven finns kvar gick det att låsa den i ospärrat läge med en bit sudd i slitsen där knappen satt. Fungerar hur bra som helst så den akuta situationen är räddad...

Man kan egentligen ifrågasätta behovet av en spärr tycker jag. Jag upplever inte att kameran slås på av misstag och eftersom den går ner i viloläge efter en minut är det egentligen inget problem. Inte heller att den ändrat läge från Record av misstag.
 
ANNONS