Annons

Retro-tips-tråden

Produkter
(logga in för att koppla)

Fabian.Gafvelin

Aktiv medlem
Ofta händer det ju att man ser fina kameror som man själv inte har råd att köpa eller redan har hemma men gärna ser att de hamnar hos någon användare och inte bara i ett vitrinskåp. Så detta är helt enkelt en tråd för att tipsa om sådanna kameror på tradera, ebay, annonsmarknaden, blocket eller kanske man har nått liggande i de egna gömmorna som man inte hinner använda pga alla andra skönheter som måste prioriteras...
Helt enkelt tips om äldre kameror som råkar dyka upp på marknaden på ena eller andra sättet.
 

Fabian.Gafvelin

Aktiv medlem
Retina IIIc på tradera

http://www.tradera.com/Kodak-RETINA-III-C-med-Rodenstock-f-2-50-auktion_1408_114336772

EN finfin kamera, inbyggd ljusmätare och kopplad avståndsmätare så man har allt man behöver...bara ställa exponeringen efter mätaren och sen fokusera och trycka av...slutaren spänns i samma rörelse som man drar fram filmen.

Optiken är förstklassig!

Än så länge ser den ut att bli billig...

Tyvärr är mitt exemplar nere för tillfället innan jag fått röven ur och fixa den annars skulle jag använt den titt som tätt.
 

ojanson

Aktiv medlem

Fabian.Gafvelin

Aktiv medlem
En del fina kameror...men synd att de är prissatta med ett gott mått fantasi; många gånger högre än de är värda även om de skulle vara fullt fungerande (vilket inte annnonserna säjer något om).
Oftast går en hel sådan hög med 4-5 kameror i den klassen för runt 500-600kr på LP-fotos auktioner, den här säljaren vill ha 500 för var och en av dem!

...men titta kostar ju inget, synd bara att det var så knapphändig info om dem, inte ens gluggarna är angivna.
 
ANNONS