Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få upp bilderna på datorn direkt när man fotar

Produkter
(logga in för att koppla)

wheeels

Medlem
hej är ny här. har en liten fråga
När man har sett typ proffs fotar så kommer bilderna upp direkt på datan. hur får man tag på programet ? jag har en sony a200. å läste att sony skickar med programvaror där det här programet finns som jag letar efter men. nu hittar jag inte dom skivorna. så är det någon som vet vart jag kan få tag på det här progamet. så man kan ta hem det från nätet eller något ?
eller om man behöver någon speciel sladd till ändanmålet ?
hoppas ni förstår vad jag menar

tackar för svar.
 

148637

Avslutat medlemskap
hej är ny här. har en liten fråga
När man har sett typ proffs fotar så kommer bilderna upp direkt på datan. hur får man tag på programet ? jag har en sony a200. å läste att sony skickar med programvaror där det här programet finns som jag letar efter men. nu hittar jag inte dom skivorna. så är det någon som vet vart jag kan få tag på det här progamet. så man kan ta hem det från nätet eller något ?
eller om man behöver någon speciel sladd till ändanmålet ?
hoppas ni förstår vad jag menar

tackar för svar.
Hej
Kan detta vara till hjälp? Orkar inte riktigt läsa igenom allt...
http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_sv_SE&f=download_manager&m=DSLR-A200
Björn
 

wheeels

Medlem
Inget av det där värkar vara det jag söker. ?
jag vill allså så fort jag tar kortet att det kommer upp på data skärmen.
 

Mikael Björk

Ny medlem
Lightroom gör precis det du frågar efter. Låter dig fotografera direkt till dator. Koppla kameran via USB-kabel. Knäpp bilden och den dyker upp på skärmen.

Eller missförstår vi dig?
 

wheeels

Medlem
Lightroom gör precis det du frågar efter. Låter dig fotografera direkt till dator. Koppla kameran via USB-kabel. Knäpp bilden och den dyker upp på skärmen.

Eller missförstår vi dig?
nej det kanske va rätt då.
Men jag installerade programet och kopplade in kameran. Men får det inte att funka ?
går inte ens att ta kort va gör jag fel då ?
 

wheeels

Medlem
Ingen som vet hur mar får programet att funka me kameran ?
Eller kanske något lättare program ?

tackar för svar.
 

iBoat

Aktiv medlem
Ingen som vet allså ?
OM Lightroom supportar din kamera men ändå inte fungerar kan det vara värt att titta på hur USB inställningen i kameran står. Känner inte till Sony, men i Nikon (m.fl) brukar det finnas två lägen på USB. Ett som heter "masslagring" och ett annat som jag glömt namnet på. Det ena av de två lägena fungerar.
 

peter.ahs

Ny medlem
Sony alaf200

Äger själv en alfa550' och enligt Sony's egen support avd. Så saknas funktionen i kamerans programvara, det är bara alfa 700 och uppåt som har denna funktionen.
Skriv gärna och klaga så kanske dom förstår att det är dags att fixa en uppdatering av programvaror
 

LeifKlasson

Aktiv medlem
Hej, dåliga nyheter, det är ytterst få av Sonys modeller som klara av detta, konstigt nog, bara deras topp kameror typ 700/850/900, ej full koll på dessa.

Jag har också forskat runt för att få min a500 att fungera, men det går ej den vanliga vägen.

Två alternativ finns:
- Om du kör Livewiev samt kopplar upp dig med HDMI kabeln, så ser du Livewiev direlt på skärmen, tyvärr dock inte helt högupplöst.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=141895

- Skaffa EYE-Fi SD kort att stoppa i kameran samt länka detta mot dator/platta eller annat.
( http://www.eye.fi/ )

Sök på eye-fi så hittar du flera diskussioner om detta.

/Leif
 

Leaflet

Aktiv medlem
Hej, dåliga nyheter, det är ytterst få av Sonys modeller som klara av detta, konstigt nog, bara deras topp kameror typ 700/850/900, ej full koll på dessa.
/Leif
Ber om ursäkt. Har lite dålig koll på Sonys modeller. Trodde deras egen programvara funkade till alla.
Jag kör Eye-Fi mellan mina Nikonhus och Ipad. Funkar helt ok. Valde kortet med ad- hoc för att slippa vara beroende av wifi-nätverk (promodellen).
 
ANNONS