Annons

Vad gör man om det regnar? Inomhusställe i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravitatioon

Aktiv medlem
Kanske har detta diskuterats förut, men sökfunktionen verkar inte fungera, så nu tar vi det en gång till.

Jag ska fota mina första bröllop i sommar. Porträtten kommer att tas utomhus i någon park eller liknande. Men vad gör man om det regnar? Ska man ha en b-plan med en fin inomhuslokal där man kan fota? Men vart ska man då hitta det? Är det någon som vet om någon sådan i Göteborg?


Eller ska man fota där man hade tänkt, fast med paraplyer? Ska jag som fotograf skaffa paraplyer själv, ifall detta skulle hända? Även om man har paraplyer så blir ju bröllopsklänningen alldeles blöt och lerig nertill och det vill man ju inte.

Hjälp!!!
 

wangblad

Aktiv medlem
Palmhuset Trädgårdsföreningen. Växthuset Botaniska. Båda ligger ju i parker så det är nära att ta sig inomhus ifall det kommer en regnskur.
 

dajli

Aktiv medlem
Jag slår ett slag för att fota under ett träd eller i någon paviljong om det regnar. Paraplyfoton kan bli väldigt fina också.
 

Sture E.

Aktiv medlem
Björn är smart han! Jag hade tänkt föreslå ett partytält ;)
Vishet är bättre än nödlösningar...
 

dloow

Avslutat medlemskap
Paraplybilder är både ovanliga och romantiska! Jag talar om för dem jag fotar att de aldrig ska oroa sig för vädret då det kommer till fotograferingen - ty om det regnar så kommer det bli vackra och orginella paraplybilder. Lera osv får man givetvis se upp med. Dumt att stå ute i en åker. Stadsmiljö eller annan bebyggelse är bäst.
 

Åland

Aktiv medlem
Ursäkta att jag lägger mig i utan att veta just nånting men.. jag har för mig att många bilder tas vid andra tillfällen än vigseln. I samband med bröllopsklänningens utprovning t ex. Vid bröllopet har brudparet kanske annat att göra. Så man kan ju passa på när vädret är rätt.

Annars är kyrkor rätt vackra, ofta..

Sen kan man väl tänka sig andra miljöer. Måste det vara grönt och blommigt? Följer man länken på Fotosidans förstasida just nu, artikeln om Jonas Peterson och hans bilder, så är det inte mycket "normala parker".

Du får väl prata med brudparet och fråga vad de tycker.

Parkeringshus, busstation, hotellfoaje´...

Jag bara spånar. Fäst inget avseende vid det..

Lycka till!

//Johan
 

MagnusBerg

Aktiv medlem
Kanske har detta diskuterats förut, men sökfunktionen verkar inte fungera, så nu tar vi det en gång till.
Fotosidans sökfunktion är HELT KASS! Betydligt bättre är att söka på Fotosidan via Google. Detta gör man genom att skriva in sökordet/sökorden först och sedan "site:fotosidan.se, typ "sökord sökord site:fotosidan.se". Då finns det möjlighet att hitta det man söker.
 

control87th

Aktiv medlem
Ursäkta att jag lägger mig i utan att veta just nånting men.. jag har för mig att många bilder tas vid andra tillfällen än vigseln. I samband med bröllopsklänningens utprovning t ex. Vid bröllopet har brudparet kanske annat att göra. Så man kan ju passa på när vädret är rätt.
//Johan
Problemet är brudens frisyr och sminkning som många gånger gått på flera tusen, förutom att "man" vill att bilderna skall vara autentiska så blir det inte trevligt för paret att få den utgiften vid mer än ett tillfälle.
 

Åland

Aktiv medlem
*S* Ja.... jag vet ju inte vad "man" vill.

Ogift.

Jag förstår den möjliga tanken om autenticitet och minnen från vigsel/bröllopsdag. Men jag antar att det kan vara svårt att klämma in seriösa plåtningar också. Man får väl avsätta ett par timmar till det?

Är frisyrer så dyra? Urk! Borde kanske sälja kameran och bli frisör!! Eller "Johans foto och frisyr".. Hm.

spånar som sagt.

Uppdragstagaren löser det med brudparet. Bättre prata för mycket än för lite. Bra att hon funderar!!

//Johan
 
ANNONS