Annons

Frame-rate i 5DmkII/ slow motion?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvitung

Aktiv medlem
Jag har börjat filma mer och mer med min 5dMkII och jag tycker det är roligt, Nu har jag en fråga som jag hoppas någon kan svara på?

Jag vill göra slow-motion sekvenser, kan man öka från 25 fps till 60 fps i kameran,
jag har inte hittat det iallafall.
sen istället för att hålla på att trixa med time remapping i AE eller PPro
Är det värt att skaffa Twixtor?
 

themajk

Aktiv medlem
Jag tror att du behöver typ magic lantern för att få tillgång tlll alla frame rates etc, men jag är inte säker.

Däremot är twixtor alltid värt. :)
 

themajk

Aktiv medlem
UUH ;) skulle aldrig äventyra mitt firmware. men intressant om jag blir rik nog att fixa ett hus till så kanske.

Har du laddat ner det själv?
Jag har personligen ingen 5d2 att använda det på, men hade jag haft en så hade jag utan att blinka haft ett minneskort med ML på för varenda frame av film jag skulle ta med kameran. Kommer köpa en 550d och ML kommer vara det första jag gör med den.

ML byter inte ut någon firmware utan lägger sig ovanpå och ligger endast i minnet, den försvinner när du plockar ut batteriet om jag förstått det hela rätt...

EDIT: Efter lite googlande så verkar 5d2 inte kunna köra 60fps ö.h.t - inte ens med ML, vissa pratar om att den stora sensorn med bara en processor är en begränsning.

EDIT2: Sven han före... :)
 
Senast ändrad:

SvenJonsson

Aktiv medlem
ML är bra men det lägger inte till någon funktion att öka framerate. 5d mk II har ingen möjlighet till riktig slow motion.
 

Emmel

Aktiv medlem
Vet inte om det är relevant men, för att kunna filma i 60 fps var jag tvungen att gå ner från 1080p till 720p på min förra kamera, en 550D.
 
ANNONS