Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus?

Produkter
(logga in för att koppla)

haze

Aktiv medlem
Läste lite om Olympus nya E-system i annonsen till höger. Någon som har kunskap och synpunkter?
 

.Z.

Aktiv medlem
Det har disskuterats flitigt bla i denna tråd

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=11628&highlight=Olympus+e1

En förhandstitt hittar du här, nån riktig test med bilder vet jag inte om det kommit

http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/

Den är i alla fall oerhört stabilt byggd & ger tydligen ett mycket proffsigt intryck. Olympus använder sig av en ny formatstandard på sensor som du får läsa mer om i ovanstående länk.

Det man blir tveksam över är att den blir så pass dyr som den blir, med sina 5 mp & sitt höga pris så vill det verkligen till att man uppnår en bildkvalite som kan konkurrera med Canon & dom andra bjässarna.

Kolla i förhandstitten samt disskussionen jag länkade till.

Larsa
 

haze

Aktiv medlem
Tack allihop!
Slött av mig att inte kolla först, trodde det var dagsfärskt.
Då kan jag utesluta denna.. ; ).
 

.Z.

Aktiv medlem
Ja, med dagens prissättning av den så vet åtminstone inte jag vem som ska köpa den? Ett proffs som vill ha en robust, tätad kamera & tycker att upplösningen räcker? Tveksamt eftersom han förmodligen redan har ett system som han köper ett nytt hus till...

Ser svårt ut för Olympus...
 

haze

Aktiv medlem
larsaz skrev:
Ja, med dagens prissättning av den så vet åtminstone inte jag vem som ska köpa den? Ett proffs som vill ha en robust, tätad kamera & tycker att upplösningen räcker? Tveksamt eftersom han förmodligen redan har ett system som han köper ett nytt hus till...

Ser svårt ut för Olympus...
Håller med! Även om den nya tekniken är jäkligt spännande. Får nog vänta lite till det hela stabiliserar sig, Sigmans 3D teknik verkar också smart, men de övriga kommer väl att samlas till någon standard snart hoppas man.
Frågan är om man har användning för gammal Nikonoptik framöver...
 
ANNONS