Annons

Cyberphoto och E-mail

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Hmmmm.. ganska bekvämt att skylla på kunden. Istället för att säga att man inte hinner... :(

Från Cyberphotos hemsida :

"Har vi inte svarat inom några dagar, så kan du ha problem med din e-mail. Det är egentligen hela anledningen till denna e-mail sida. I 95% av alla e-mail så fungerar allt klanderfritt, men det händer allt oftare att när vi svarat på ditt e-mail så studsar det tillbaka till oss. Oftast för att det är fel på din e-mailserver, eller att du skrivit någon bokstav eller punkt fel i din e-mailadress."

Jaha...så alla andra kan svara men inte dom.. då måste det vara fel på min e-mail....

Skulle nog vilja säga att det är deras mailserver det är fel på om det studsar tillbaka.. :eek:

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

"Några dagar" hmmm.. cyberphoto tillhör väl en av de största on-line butikerna.

Så... nu har jag avreagerat mig... ;)
 

Honkamaa

Aktiv medlem
För mig tog den över en vecka innan jag fick svar. Å det var inte för att jag hade fel e-mail. Men annars är dom bra tycker jag! :)
 

Jöörgen

Guest
Jeppe skrev:
Hmmmm.. ganska bekvämt att skylla på kunden. Istället för att säga att man inte hinner... :(
Deras argument håller inte ur ett tekniskt perspektiv men jag besparar er detaljerna. Däremot så händer det att folk använder gratistjänster som inte är helt tillförlitliga men det är en annan sak.
 

skalmac

Aktiv medlem
Det är ju en förklaring om varför man INTE får svar, man kan ha skrivit fel e-post, där jag jobbar (inte fotorelaterat) får vi massor av frågor via e-post, och väldigt många, 5-10% skulle jag gissa, skriver fel e-post, när dom vill bli kontaktade, så som t.ex www.nisse@hotmail.com, byter com mot se, eller nu, http.nisse.@.se.nu etc. Och sitter man då och väntar på e-svar så kanske man ska tänka över om man skrev rätt, det går näst intill inte att gissa sig till rätt. Cyberphoto är en av de sidor som svarat snabbt till mig (och ScandinavianPhoto, Gårda Image Center och L-foto) vissa andra har jag väntat på svar från i 3-5 månader (har gett upp hoppet och vänt mig till andra ställen)
 

Jöörgen

Guest
skalmac skrev:
Det är ju en förklaring om varför man INTE får svar, man kan ha skrivit fel e-post, där jag jobbar (inte fotorelaterat) får vi massor av frågor via e-post, och väldigt många, 5-10% skulle jag gissa, skriver fel e-post, när dom vill bli kontaktade
För att hålla det kort. Om mottagaren inte finns så får man besked om det så gott som omedelbart och då föreslår jag att man läser lite om skillnaden mellan ''From'' och ''Return-Path'' i RFC 2821 och i RFC 2822. Om man sedan är dum nog att erbjuda sina kunder ett webbformulär som de kan fylla i felaktigt så får man skylla sig själv om man inte kan ge dem en ordentlig service.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Det är ju det som e hela grejen. Cyberphoto har ju mailto: länkar på kontaktsidan, så det kan inte bli fel där ju. Bara att klicka på mail-länken och skicka iväg....

Nåja... kanske svarar dom denna veckan...

Annars får man väl ställa frågan här istället..;)
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Detta handlar endast om pengar och lathet och är inget annat än ett enkelt sätt att slippa svara på många mails en stressig dag/vecka..

Jag menar, vad kan vara enklare än att skylla på kunden, eller säga det är fel med servrar osv? :(

Men å andra sidan är de ju billiga... :D
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Jag tycker också att de brukar vara rätt snabba att svara.

Precis som med all annan kommunikation gäller ju att man svara när man får tid.

Finns väl ingen egentlig orsak att låta E-mail gå före annat arbete, eller?
 

Jimsan

Aktiv medlem
Gårda Image Center

skalmac skrev:
Cyberphoto är en av de sidor som svarat snabbt till mig (och ScandinavianPhoto, Gårda Image Center och L-foto)
Blev personligen uppringd av en försäljare samma dag när jag hade ställt en fråga via e-mail till Gårda image Center.

DET är bra service.
 
ANNONS